Resten av året


I måndags bestämde jag mig för att låta Nellys vintervila börja.
Planen var från början att ha vintervilan över de två sista veckorna i december o de 2 första i januari, men hon har gjort något och blivit lite svullen i sitt vänstra bakben (ingen bra; inget ömt eller varmt) så jag tänkte att det var lika bra att låta henne börja nu.
Detta betyder att det kommer bli en månad utan rid-, träning- eller tävlingupdates. Dock kommer det förhoppningsvis bli en del annat intressant så som en resumé av året 2011 (det har hänt så mycket det här året ändå!), mål inför 2012 och en tävlingsplanering!

Tävlingsplaneringen sitter jag redan och pusslar med, och det är så svårt!
Planen har ju från början varit att rikta in henne mot fälttävlan så snart som möjligt = börja året med dressyrtävlingar och sedan varva fälttävlan och hopptävlingar under året. Men, nu när hon börjat hoppa så väl vill jag verkligen se hur hon tacklar svårare banhoppning. Tänk om hon hoppar 110 och 120 lika enkelt som hon hoppar 90-100? Då känns det som om det vore en riktigt bra erfarenhet för oss att försöka kvala till Falsterbo...
Aja, inget är säkert och vi får väl helt enkelt vara felxibla!

Nelly är redan lite uttråkad och vill bli aktiverad... Jag vill helst inte gå på så mycket promenader eller pyssla med henne jämt och varje dag eftersom jag dels vill att hon ska få HELvila, och eftersom jag måste träna mig själv på att inte bli för präglad på henne.
Det kommer nog gå bra, jag har så himla mycket i skolan och andra bekymmer ändå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0