Guten Morgen!

Har ganska nyligen vaknat upp i min systers (o håkans) soffa.
Det var länge sedan jag inte sov i en riktig säng, men det gick bra - mysigt liksom.

Igår kväll åkte vi förbi vid systers stall och klappade på hennes häst, jag har planer på att övertala henne till att löshoppa idag så man får se vad lilla Ginny faktiskt går för! Sen gäller det bara att få igång min syster till att hoppa uppsuttet också...
Jag har sådan ridabstinens, och kanske framförallt HOPPabstinens att jag inte står ut med att andra inte rider, haha! För några dagar sedan kom jag på att jag inte hoppat över 110 sedan jag köpte Nelly, inte över 120 sedan ett år tillbaka! Hujedamig - jag som älskade att hoppa stora hinder! Det ska bli så himla spännande att presentera Nelly för större utmaningar (och hinder) i vår, jag tror hon kommer klara det galant och förhoppningsvis kommer den där fin-fina tekniken hon har fram då! Iiiih! Vill hem o rida NU! X)

I eftermiddag blir det Bio, Sherlock Holmes, och efter det middag på något snoffsigt ställe jag inte minns namnet på, kul i alla fall!

Nu; Frukost!


Oh Jude....


Kommentarer
Malin

Sv: Ja de är ganska intressant, väldigt sugen på att köpa en om jag ska våga testa min tok i terrängen :p



Jag är såå svag för skimmlar! Dom är så fina :) Jaha där ser man! Då är vi nästan i samma del av Sverige,vi bor en bit utanför Falköping i Västergötland :) vi har tillgång till några banor,de flesta ligger dock på debutant eller lätt klass bara :/ fast just nu behöver jag inget större då min häst är helt grön :p jobbar även hos Anna Hassö på loven,så då håller vi till i Skåne :)

2011-12-28 @ 10:56:52
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Malin

Sv: Ja de gjorde jag faktiskt! Va inne på att köpa men avstod, dom kändes som new's skydd typ. De enda jag inte gillade är spänningen.. de lär behövas tejp för att dom ska sitta kvar tror jag..:p

2011-12-28 @ 11:04:12
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Emma

hej det är veckans bild på bloggen skicka gärna in en bild på dig och din häst! och kolla lite på bloggen! min e-mail är [email protected]

2011-12-28 @ 11:17:32
URL: http://emmamclark.blogg.se/
Noomie

Åh, älskar den stora bilden i din header! Vilket språng xD

Är Nelly -07:a? Min är -06:a och vi har inte komit så långt än. Kan du inte berätta lite hur du och Nelly kommit dit ni gjort, typ med hoppningen, hur mycket kunde hon när hon kom till dig osv?(:

2011-12-28 @ 13:02:10
URL: http://lexx.blogg.se/
Anonym

Sv: jadu.. frågade om de fanns möjlighet till sommarjobb, trodde ja skulle få ett nej pga ja då inte hade någon dyr o fin häst (eller ja, de har ja inte nu heller) men ja fick komma & de va nog de bästa ja har gjort! Fick massa hjälp med min dåvarande travare som jag skolade om, fick rida hennes tävlingshästar & övriga försäljningshästar samt några unghästar. jag tycker de är väldigt lärorikt att komma till någon så duktig ryttare och se hur dom gör och dessutom få rida och träna gratis :) de enkla 35 dit är ju dock lite problematiskt.. Dessutom går jag ju fortfarande i skolan ;) men kommer helt klart att åka ner i vår med Keyson om han känns mogen :)



Jodå, de är lite jobbigt! Men han är väldigt tacksam att rida i ridhus och på bana då han kan koncentrera sig helt och hållet. Han skulle ju ändå avlivats om ja inte skulle köpt honom, så jag tyckte de va värt att ge honom en chans och tid. Han har redan fått fina lovord från mina tränare som tror att han minst kommer kunna gå Msv dressyr & han gick 10-120 hoppning som 5-6 åring, så talang har han allt :) Fick honom för slaktpriset, så tyckte de kunde vara värt ett försök. Och de tror jag verkligen de är! han har en grym kapacitet, kräver bara massa tid :)

2011-12-28 @ 14:29:47
Erika

Hihi jag är också hoppsugen! :D Hoppas att vi kommer igång i vår, jag och Paul ;) :D Har du löshoppat Nelly?

2011-12-28 @ 20:58:15
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Noomie

Haha så sött^^, Okej :D

2011-12-28 @ 21:53:00
URL: http://lexx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0