Ett litet inlägg om sponsor-hysterin

Jag har försökt hålla mig utanför diskussionerna då jag faktiskt inte tyckt att de varit så himla fel ute - förbundet gör bara som alla andra länder gör.
När jag var på Irland var det INGEN, 0% som red med tryck/brodderi på schabraken om de inte var sponsrade. Det i sig, med att man vill rida med massa tryck på sig, är en helt annan diskussion....

I alla fall så är det här alltså inga nya regler, har jag fått förklara för mig. Förbundet har bara valt att göra dom mer tydliga. Dessutom såg jag nu att det är rekommendationer och inget tvång, och by the way - tror man verkligen att överdomaren kommer gå runt med linjal?

Jag har aldrig gillat att ha massa tryck på min utrustning eller mina kläder och kommer därför undan ganska lindrigt med ett eller två schabrak som jag inte får tävla med längre. Jag har alltid tyckt att det känts lustigt att rida omkring med någons namn/något märke på mig (på tävling) om jag inte blivit ombedd att göra det, precis som att jag inte kommer rida med Svenska flaggan på mig förrän förbundet ber mig.
Antar att det är en stolthets-grej, och i flaggans fall handlar det om att jag vill behålla värdigheten och utmärkelsen av att få representera sitt land genom att bära flaggan.

Aja, det är så jag tänker kring det hela i alla fall!
Självklart hade det varit grymt svårt att modifiera sin utrustning om detta var strikta regler och man blev diskvalificerad om man hade en logga för mycket på sig, men så är nu inte fallet och thus inget jag kommer jaga upp mig över.


Tokig bild från susedalen 80cm!
Kanske skulle märket bak på Charles Owen-hjälmen vara gränsfall, annars är vi ganska clean. Tretorn borde ju funka.


Kommentarer
sara

sv. Haha jag har HELA nästa års tävlingar planerade, det gäller såklart att ryttare och häst håller sig friska och att allt klaffar in, men en temporär planering har jag :-)



Angående inlägget så är det rekommendationer för SPONSRADE mått. Det är fortfarande 1*3 cm som gäller för icke sponsrade ryttare. Det inlägget som Tobias har skrivit om "ingen ändring i TR" där skriver han om sponsrade mått enbart, det är därför det är sån uppror över att han går till svars med helt fel saker.



Dock ska regeln omformuleras och antagligen tillåta större yta, se : http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=49576 .

2011-12-27 @ 11:37:35
URL: http://ussing.blogg.se/
Erika

SV: Haha ja de är verkligen superbra borstar!



Vilken hysteri kring en regel som egentligen funnits hela tiden :O haha

2011-12-27 @ 17:46:25
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Erika

Fast GG schabraket funkar nog inte. 1x3 cm är ingen stor yta för produktmärket. De flesta har ju större märke än så på sina produkter Tex Eskadron, veredus, Hööks, schockemöle, GG osv...

Det som är rekommendationer är för sponsrad yta och fortfarande står det kvar att för osponsrade loggor gäller:

"2.1 Kläder och utrustning

3 cm2 (1 cm hög och 3 cm bred)".

Jag hoppas att dom ökar måtten till lite rimligare storlek iallafall.

2011-12-27 @ 17:47:59
Malin

Bra där Maja, folk går bananas på en regel som funnits länge och som i år bara är förtydligad. En sak som många verkar ha missat är att måtten på reklamen endast gäller kläder, schabrak och flughuva, dvs benskydd, hjälmar och säkerhetsvästar m.m är undantaget. Förbundet vill bara styra upp den exponerbara ytan där sponsring kan vara aktuellt och detta för att göra ridsporten mer atteraktiv för företagen att sponsra. För ärligt, hur kul är det som företag att sponsra en ryttare och sen ändå inte synas bland all köpt reklam som många ryttare klär på sig (gratis!)?

2011-12-27 @ 20:18:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0