What to do..?

Så var det de här med vilken klubb man ska rida för...
Vilken klubb jag än rider för så är jag inte en speciellt engagerad medlem. Jag är med i en klubb för att kunna tävla. Jag har aldrig ridit i något lag, jag är inte med på några möten och jag hjälper inte till. Shysst pingla jag är va? ;)
Eller jo, min förra klubb ringde mig faktiskt i panik då två hästar i deras div I-lag var halta och undrade om jag skulle kunna tänka mig att hoppa in. Klart jag gjorde det, men det visade sig sedan att en av de halta hästarna kunde starta i alla fall, så det behövdes aldrig.
Jag hade nog kunnat bli mer engagerad i min klubb om jag prioriterade. Det är bara det att jag brukar ha så mycket annat att tänka på, och nu rider jag ju unghäst så något lag eller så är ju inte riktigt aktuellt...

Ja, så nu står jag i alla fall här och väger för och emot mellan de två närmaste lite större klubbarna: Falkenberg och Halmstad.

VS

Det som är bra med Halmstad är att de flesta jag känner rider för den klubben, jag känner några i styrelsen och de ordnar bra tävlingar.
Det som är bra med Falkenberg är att de har fler träningsmöjligheter som intresserar mig, en terrängbana och de ordnar bra tävlingar.

Det är ungefär lika långt till klubbarna.
De är ungefär lika stora.
Halmstad är lite dyrare i medlemsavgift.
I Falkenberg känner jag ingen.

För och emot,
fram och tillbaka,
hit o dit.


Kommentarer
Joelle

falkenberg falkenberg falkenberg!!!!

2011-08-28 @ 15:09:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0