Lite lugnt...

Mamma har kommit nu, och pappa kommer i morgon, och som vanligt går jag in i någon slags dvala när de är här. Jag behöver inte tänka på allt eller planera min tid så noga, det blir liksom semester när de hälsar på - det gillas!
Terrängträningen är flyttade till Lördag morgon pga vädret, så vi red ut med Malin o Nykle idag istället. En skön 1h uteritt i endast skritt på olika underlag + lite klättring.

Nelly är super hormonell just nu.
Ena sekunden är hon hur gosig som helst, nästa flyförbannad på mig - som en tonåring ungefär, haha! Vi släppte ihop henne med Nykle igår, och det var lite spännande med tanke på att Nykle varit den som bestämt över hästarna på gården innan Nelly kom. Nelly tänkte då inte låta sig mästras, och Nykle tänkte inte ge upp sin titel. Jesus vilket slagsmål det blev! 10 sekunder av totalt krig, sen gav sin Nykle illa kvickt, och Nelly är officiellt den som bestämmer. Över allt och alla. Behöver jag säga att hon blir divigare för var dag, haha?

Tänkte skriva ner uppdateringen av Nellys foderstat också, mest för min egen skull:

FRUKOST kl 07.00
1 kg hö
1 liter müsli
morötter + äpplen

EFTERMIDDAG (efter ridning) kl 17-18.00
2 kg hö
½ liter Lusern
½ liter müsli
Salt
Mineraler
Morötter + äpplen

KVÄLLSMAT kl. 21.00
3½ kg hö
1 liter müsli
Vitaminpellets
morötter + äpplen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0