Film från tävlingsdebuten!

Haha, igår var jag bara glad och stolt över min lilla skrutta, idag funderade jag faktiskt på om jag skulle väga lägga upp filmen X)

Jisses, vad fort man tappar sin ridning när man inte längre rider 4-6 hästar om dagen! Jag tycker det SYNS att sadeln inte är ultimat längre, kanske inte ens till mig som ryttare humm... Nelly var lite trött efter alla nya intryck, så om ni tycker att det ser ut som om jag driver hela tiden, så är det för att jag GÖR det. Jag gillar inte heller att det ser ut som om jag sitter uppe-på-henne, inte så mycket med henne som jag hade önskat... Men det är väl för att jag driver, så det kommer bli bättre med tiden. Något jag måste ändra på NU dock är att se vart jag rider! Alldeles för många gånger tittar jag bara rakt fram, inte på nästa hinder - och det är det värsta jag vet!
Det bör kanske också nämnas att det här var första gången jag någonsin hoppar en bana med Nelly, hehe... Innan har vi bara hoppat 1-2 hinder, och det är kanske 3:e gången i hennes liv som hon hoppar en bana över huvud taget!

Och ja, hon har blivit jättetjock - vi har bra krut i gräset!
Det ska vi också göra något åt ;)

Så ja, med tanke på allt är jag jättenöjd och stolt, och det var verkligen nyttigt för nu ser jag allt vi behöver träna på!

Jag tog bort ljudet, för en av familjens vänner står och säger Grattis till köpet, och att hon kommer bli så fin och hållbar, men att hon är alldeles för tjock och att hon måste ut och galoppera på fälten mera, haha!
Segergesten mot kameran är för att mamma och grannarna står och hojtar, haha!



Kommentarer
Lisa

Hon håller ju galoppen jättebra inne på banan..! Bra jobbat! Men det syns att hon är gjord för att hoppa mycket högre ;)

2011-08-12 @ 10:16:34
URL: http://www.lisasfanclub.se
Mimmi

Bank på P&J? :D Skoj! Man får vara tjock om magen när man har gått på bete :) Önskar att min bebis var lite tjockare än han är nu :D Trots bete sen i maj :D



Grattis till den felfria rundan! :)

2011-08-12 @ 10:57:37
URL: http://hfzn.wubi.se
Frida

Hej!



Måste säga att din blogg är superrolig att läsa. Klickade in på den igår när jag läste lite om stall på Irland och sen kunde jag helt enkelt inte sluta läsa. Jag har planer på att åka till något hopp eller fälttävlansstall i England eller på Irland inom snar framtid. Har faktiskt kollat lite på Annaharvey innan jag hittade din blogg. Det verkar verkligen som ett bra ställe:) Har du några tips på bra stall får du gärna höra av dig :)

2011-08-12 @ 14:43:01
Emelie

Det är klart du skulle lagt upp den här filmen, det ser jätte bra ut! :D



Du får inte vara allt för hård mot dig själv :-) Grattis till den fina rundan, Nelly verkar så otroligt trevlig!

2011-08-12 @ 16:10:14
URL: http://semlur.blogg.se/
Malin

Haha, vad fiiina ni är ändå! Ser mjukt och trevligt ut och jag tror att ni två kommer vara riktigt framgångsrika på banorna om några år :) hon ser ut att vara en trevlig häst!

2011-08-13 @ 14:16:51
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Mimmi

Sv: Det är bra när man kan välja lite, många hästar idag hoppar ju bara vanliga hinder och blir därför alldeles förbluffade när de nån gång stöter på ett okonventionellt hinder :)



Får nog åka till Kvibille med min bebis när han är tillräckligt gammal :)

2011-08-14 @ 14:33:14
URL: http://hfzn.wubi.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0