Nelly-bomb!


Nellys fönster!


Inför dagens longering






Hälsar på busfröna!

Idag har vi alltså longerat för första gången!

Det gick, ömn, rätt bra ändå ;)
Hon har tydligen aldrig blivit longerad innan, bara tömkörd, så vi hade lite problem med själva formen på volten och att hålla ett jämt tempo. Tilslut blev det mycket bättre dock!
Hade goguen på henne, och spände försiktigt ett hål i taget tills hon tillslut verkade ganska ok med att sänka huvudet. Hon kommer nog lära sig rätt snabbt vad det är jag vill.
Hennes gång blir bara mer och mer fantastisk ju mer jag ser den! Jag har nog att tacka jakterna lite där också... Hur långsamt eller fort hon är skrittar så övertrampar hon med ca 30 cm. Även när hon sprang omkring med huvudet i skyn trampade hon över med god marginal även i traven - sådan sjuk bakbensaktivitet!
Vi galopperade inte på volten idag, det kändes som om det skulle bli lite för svårt...

I morgon är jag ledig, och jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra med henne än. Antingen longering igen eller uteritt ;)


Kommentarer
Mamma

Ååå vad roligt med bilder - hon är så FIN!!

Snart får jag hälsa på Nelly!! <3 <3 <3

God natt tösen min

2011-04-03 @ 00:55:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0