Ganska trött efter 6 dagar...

Ja, nu börjar det kännas att jag inte vilat ut ordentligt på ett tag, för shit vad trött jag varit idag. Det har varit rena blodsockerkarusellen! Man har dessutom alltid en viss stress-press på sig här, det är alltid så att tiden inte riktigt räcker till och att man måste prioritera massor.
Igår innebar det att Kilamonjaro (som det tydligen stavas) fick vila, och idag till min stora besvikelse får Rupert stå över. Jag hade planerat att rida honom efter att jag slutat jobba, efter 6, men då hade en av instruktörerna bestämt att han kunde gå en provatlektion i stället. Det här är det värsta med att inte kunna bestämma över hästarna helt själv... De är ju 'mina', men i Ruperts fall innebär det att om jag inte hinner så hinner någon annan. Vilket vidare innebär att jag kommer få börja om från scratch i morgon. Sådant är det värsta jag vet....



De andra två pojkarna har skött sig finemang idag!
Först ut var Billy, och eftersom Sam skulle hoppa sin bästa tävlingshäst så fick vi (jag och Katharina) hänga på. Det ver en simpel men klurig övning där det som utmanades var ryttarens fokus. Jag är redan väldigt fokuserad när jag rider, och framförallt när jag ska hoppa, så det gick riktigt bra för oss. I vlket fall är det en jättebra övning.
Det vi gjorde var att värma upp på 40cm hinder, eftersom hästen inte fokuserar på så små hinder, så måste vi ryttare göra det desto mer. Själva huvudövningen var relaterade avstånd, två hinder på en linje. Vi hoppade inte mer än en meter, för jäklar vad jag fick rida! Jag har svårt för att se avstånd på en häst som jag måste driva fram till hindret, med Kenny var det ju bara att lägga ner handen och sitta still. Så det här var verkligen bra för mig. jag hade flyt idag och avstånden fungerade, men som sagt: jag fick verkligen jobba för sprången.

Kilamonjaro gjorde debut på utebanan idag!
Jag longerade honom själv, och alla svårigheter var som bortblåsta! Han lyssnde så väl på mig, och gjorde allting rätt så jag var så nöjd så. Sedan satt jag upp och han var jätteduktig då med. Innan har jag kanppt fått honom att svänga i hörnen, och nu kunde jag med enbart vikthjälperna få honom att gå på en jämn fin ått-volt i ridhuset!
Då tyckte Sam att vi skulle prova ute, och efter att han vant sig vid miljön kunde vi göra lika bra ått-volter där ute =)


Jag visade Katharina lite bilder på Kenny förut, och vi snubblade över bilderna från när hon är liten (4 år). Då utropara Katha:
"Maja, she looks just like Rupert!".


Rupert - Kenny
Först tyckte jag att det var fränt, men nu är det lite läskigt faktiskt.
Bilderna är inte de bästa, jag ska ta en ordentlig bild med kameran på Rupert någon dag så ska ni få se. Undrar just vad det här betyder...


Kommentarer
Emelie

Oj! Dom var verkligen lika!

2010-09-30 @ 20:54:54
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0