First day of work!

Första dagen är avklarad, klockan är halv åtta, och jag funderar på att gå och lägga mig... Haha, nej riktigt så illa är det inte. Jag och min tycka rummis Katarina kommer nog prata om allt och ingenting ett tag till =)

Idag har jag inte fått rida.
Jag är egentligen lite besviken över det, men med tanke på hur dagen sett ut är det inte så konstigt. Det har varit full rulle, med lektioner på ridskolan på löpande band mellan 10-17 med gruppen på alla nivåer. Några av de minsta tjejerna bed om ledare, och då fick jag hoppa in. Jesus, jag har inte sprungit runt ett varv i taget i ett ridhus släpandes på en sur ponny på hur många år som helst, men idag fick jag smaka lite på det! Det jag gjort mest har i alla fall varit att göra i ordning massa hästar, några till privatlektioner och några till ryttarna på gården. Jag spenderade även några timmar i paddocken som 'hinder-slav', men det var kul att se på när de hoppade (även om jag allre halest velat vara med).

En av de bästa sakerna med det här stället är att de gör riktig mat!
Det är sant, ett hästställe med egen kock som gör nyttig hälsosam mat, mumma!
Det växer inte på träd mina vänner.
Till exempel har min lunch o middag idag varit:
Potatis och broccolisoppa med andra grönsaker i och rykande färskt hembakat bröd samt köttfärssås med grönsaker i och fullkornspasta. Helt ok om ni frågar mig ;)

Idag har jag dock fått göra något riktigt kul på sluttampen:
Jag blev utbildad på och sedan titlerad andreförare på fyrhjulingen!
Haha, det är sant. De har en stor röd fyrhjuling här som man jagar hästarna med.
Det är precis så roligt som det låter!
När alla ridskolehästarna ska in från de sagolikt stora fälten (vi snackar marken på 150 hektar här) så tar man sin fyrhjuling och åker och hämtar dem, sedan vallar man flocken hemåt snabbt och enkelt. Vanligtvis snabbt och enkelt i alla fall - i morse ville Rosie inte in från fältet och drig i väg i full kareta år andra hållet, det tog ett bra tag innan Sam fick tillbaka henne till flocken, knäpphäst X)

I morgon vid lunchtid ska jag ha min första ridtur.
Det blir överraskande nog på terrängbanan med en än så länge okänd häst tillsammans med Sam (tvåstjärnig int fälttävlan) och jag hoppas att det går bra!

Ok, det får vara nog med update för idag.
Tyvärr har jag inte hunnit ta några bilder än, ska komma ihåg att ta med mobilen ut i morgon! God natt alla Svenska vänner, nu ska jag ta en kopp te och Katarina ska lära mig hur en tysk tvsida fungerar.



Kommentarer
Lisa

Åååh, det låter ju hur bra som helst :D

Jag är så himla glad för din skull..!

2010-09-25 @ 21:20:56
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/
Mamma

Vilken tur att du har en blogg så man kan följa dig. Jag ser "filmen" när jag läser och det känns riktigt bra. Som mamma känns det riktigt bra att det finns riktig mat:) Det behövs när man ska slita hela dagarna. Stor kraaaam Mamma

2010-09-26 @ 10:54:21
Lisa

Gaaah!

Nu är det sådär fult bland kommentarerna - fel färg på fonten!

2010-09-26 @ 19:28:11
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/
Malin

Jasså maja du har tagit dig till Irland igen =) vad är det för ställe du har hittat denna gången då??nyfiken



kram malin

2010-09-27 @ 10:48:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0