Miss blue's in town once more...

B I L L Y


Billy har varit fantastisk idag och igår!
Idag pratade jag med Sam om att han går så väldigt mycket bättre ute, och han höll med mig om att jag ska följa magkänslan och göra det som fungerar bäst för Billy - så nu får jag rida ute med honom på fälten och terrängbanan hur mycket jag vill! Det är najs!
Han har sådan grym power när jag rider honom över de gigantiska gröna fälten! Bill är inte den lättaste av hästar i markarbetet precis, men han försöker verkligen hela tiden, så jag är riktigt glad i honom nu =)
Tyvärr så är det ju så att ju bättre det går för oss, desto fler får upp ögonen för honom. Det är en kille som ska prova honom i morgon innan terräng-tävlingen... Han kommer i så fall ha kvar honom här på Annaharvey, så jag kanske kan rida honom ibland - men jag vill ju rida honom varje dag, haha...!
Ja, vi får väl se hur det går..!
Som sagt är han inte lätt, och han kräver sin ryttare, så förhoppningsvis tar det ett tag att hitta en bra match.



Mitt ben då, hur mår det idag?

Jo, det har hållit mig vaken i natt. Så fort jag vände eller vred på mig gjorde det ju galet ont! Men så i morse kändes det ganska ok =)
Jag haltar fortfarande omkring, men jag rider bättre än jag går - i sadeln kan jag göra det mesta, haha! Billy kunde jag rida lite markarbete på så att han är fit for fight i morgon. Jag och Katha är supertaggade inför debuten i Novice (1,00m!). Sist red vi ju 80-klassen, men nu ska vi alltså avancera! Som jag skrev i ett tidigare inlägg gäller det alltså nu att den snabbaste vinner, och Sam var snabb med att hota oss, haha! Han tycker ju att de flesta som rider dessa terrängtävlingar är hulliganer som har en 50/50-chans att komma i mål med livet i behåll - så han har sagt att om vi skulle bli placerade, eller ännu värre VINNA, så kommer han mörda oss X)
Rider man så fort så ska man inte överleva menar han (med glimten i ögat såklart..!) Men jag förstår faktiskt vad han menar.
Ett av fullbloden i stallet reds av sin ägare förra veckan. De red så fort de förmådde och gick runt på ca 5 min. Den som vann gick på 3... Fattar ni hur fort det är!? Det är faktiskt nästan så att det inte ens är imponernade, bara dumt!

Jag har en riktigt glädjande nyhet också!!!
RUPERT ÄR HELT OHALT!
Pigg och glad och travar på som aldrig förr!
Gud vad jag är lättad =)

Update om tävlingen i morgon!


Kommentarer
Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

sv: Jaha då var det inte samma Steninge :( Jag bor i Steninge i Märsta (stockholm) haha!



Lycka till på tävlingen!!! :D

2010-10-16 @ 22:58:46
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0