Snabbt lunchinlägg!

(Som ändå inte blev publicerat förrän nu...)



HERRE GUD!

Jag kommer kanske (antagligen) inte överleva hela dagen, så därför skriver jag en snabbis nu vid lunch...

Denna dag har varit kaos från början och jag har nog gjort mer än 10 muntra män skulla ha klarat av de senaste fyra timmarna!
Det hela började med att Evelyn kom och sa att de behövde henne i köket idag, vilket betyder att jag är i stallet helt själv. Fine, tänkte jag, det är ju en vanlig tisdag - NOT!
Det har kommit massa gäster till gården och gäster = massa lektioner överallt = massa jobb för Maja. Det var bara att kraftfodra i ett jihu, springa ut med alla 30 hästar som skulle ut i hagen, höa (fast jag såg enligt de som såg mig från frukostfönstret mest ut som ett av de där yrvädren som bildas när man gör något fort i en tecknad film, ni vet?) överallt, sopa alla stall, hämta ponnyerna i deras hage med fyrhjulingen och få in alla i rätt box, hämta alla cobbarna med fyrhjulingen och få in alla dessa i rätt box och sadla och tränsa 10 hästar
Allt detta på 2½ timma.

Vid 11-tiden var det meningen att jag skulle följa med en tjej ut på en lugn skritt-och-trav-tur över fälten, men hon ångrade sig och ville rida privatlektion istället. Tror ni att det fanns någon instruktör ledig? Nej! Tror ni att JAG fick agera instruktör på stående fot? JA!
Jag var faktiskt riktigt nervös innan...
Tänk om jag är dålig på att instruera!? Tänk om inget jag säger fungerar eller om hon inte vill göra som jag säger!? Och vad i herrens namn ska jag göra för övningar!?
Hoppryttare som man är blev det några snabbt ihopsatta enkla markarbetsövningar med bommar och små hinder. I börjar var ponnyn som tjejen red, Tiny (a.k.a the runaway eftersom han alltid rymmer) väldigt lat och långsam i reaktionerna. Men efter en stund kom både jag och tjejen på hur man skulle rida honom och de hoppade riktigt bra till slut. Tjejen var överlycklig och vill hädanefter inte rida någon annan än Tiny och hon vill bara hoppa = My work here is done, mohahaha!

Under eftermiddagen fick jag en sjuhelvetes spark på låret av världens dummaste häst Ruben så jag har haltat omkring här på gården i några timmar nu. Det gör så förbannat ont, men det är antagligen bara musklerna som fått stryk som tur är. Blått är det i alla fall...!
I morgon har jag i alla fall en ledig dag och kan tycka synd om mig själv i hela 36 timmar, de e bra!

♦ ◊ ♦

Eftersom jag inte har några bilder från dagen så tänkte jag lista de mest använda fraserna just nu:

1. Awesome!
Om allt som på ett eller annat sätt är bra.

2. I don't know! And I don't care!
Svaret på alla frågor. Det är helt klart ultimat och mycket användbart.

3. Shit! Fuck! Holy hell! Oh my god!
Används varje gång man kommer på något man glömt, vilket tyvärr är allt för ofta...

4. That's Gran!
"Gran" som i "Grand" som i "Jättabra". Enligt Irländarna är precis allt "Gran", så man apar lätt efter.

5. Good Girl/Good Lad.
Används inte bara när man taar till hästarna, utan även om en människa göra något bra. I början tycke jag att de var nedlåtande på något vis, men nu har jag kommit på mig själv med att säga det också...

6. Wierd!
Everything is wierd, when you really think about it..!


Alla dessa fraser används hur många gånger som helst varje dag! Faktum är att jag tror knappt vi säger mycket annat! Jo, haha, självklart gör vi det - men vi använder dessa så mycket att det blivit komiskt...


Kommentarer
Mamma

Men OJ, vilken dag!!!

Att du orkar skriva med glimten i ögat är beundransvärt! Vilket ben och hur högt upp? Är det illa? Tänker på dig XXOO

2010-10-12 @ 21:20:55
Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

Det verkar vara fullt upp för dig :D Men kul att det går så bra!

2010-10-13 @ 01:37:29
URL: http://semlur.blogg.se/
Sara

sv. HAha ja ont gör det! Men det är det värt eller hur? :D Vill ha fler!

2010-10-13 @ 12:50:20
URL: http://ussing.blogg.se/
emelie

Åhej vad mycket att göra! men vad kul att vara instruktör och att tjejen blev nöjd:))

2010-10-14 @ 22:01:09
URL: http://imnowhere.blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0