Ondag = Stressdag!

Onsdagar är nog de dagar då vi har mest att göra. Jag tror egentligen inte att vi har så mycket mer jobb, bara det att ridskolan har massa lektioner. Massa lektioner = massa ponnysar, massa ponnysar = massa barn, massa bar = ja, ni förstår kanske grejen.

Jag hann inte rida en endaste häst idag!
Istället har jag lagat en klippmaskin och klippt tre hästar.
Jag har aldrig klippt en hel häst själv förut eftersom Kenny hade tunn fullblodspäls året om och hästarna på skolan klippte vi typ en sida var på. Idag vakade Sam över mig som en hök, men inte av den anledningen att jag inte skulle kunna klippa, utan av den anledningen att jag hotat att göra hjärtan på hästarna - något som tydligen är hel-förbjudet här, haha! Mina klipphästar slapp därför undan dekoration...

De jag klippte va Jasmine (svart D-ponny som tror att hon är häftigast i världen), Larry (är precis så kool som han låter, stor brun Cob med hovskädd) och ponnyhästen Rupert!
Jasmine var lite kinkig ibland, men det gick bra ändå.
Larry stod som ett ljus hela tiden och gillade pysslet,
Rupert klipptes för första gången i hans fyraåriga liv!
Idag var faktiskt första gången jag såg honom bli lite nipprig över något! När jag satte på klippmaskeinen tittade han storögt på den och blåste ut luft så att han lät som en heffaklump eller nått ;)
Efter lite klippmaskinen-är-din-vän-terapi gick allt galant och jag kunde till och med klippa honom i ansiktet, världens snällaste lilla ponnyhäst!

I morgon vill Sam att jag tar ut honom på terrängbanan inför söndagen för att se till att vi inte har några hjärn-spöken. Om jag får som jag vill så hoppar vi nog inte så mycket dock eftersom jag vill rida leaguen på fredag. Men, chefen bestämmer - så man vet ju aldrig ;)

I morse var det svinkallt!
Frost OCH dimma!







Kommentarer
mammi

Äntligen!

jag har ju riktigt väntat på ett inlägg idag. Vackra, kalla bilder!! Kram

2010-10-20 @ 22:34:18
Mimmi

Här har det idag varit först svinkallt, dvs minus och massa frost på rutorna :D Sen kom ösregnet och nu har stormen kommit. Spännande väder i Göteborg! :)



Roligt att läsa om hur bra du har det! :)

2010-10-21 @ 21:07:43
URL: http://hfzn.wubi.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0