Next time baby, I'll be waterproof...

Men denna gången var jag det inte, haha!
Jisses, ni skulle se mig alltså, ser verkligen ut som en dränkt katt och min Kingslandväst väger sju ton! Påminn mig om att tacka gud för Hunterstövlar =)


Strax innan regnet, solnedgång.

Det har vräkt ner nu under eftermiddagen, känns ungefär som att bo i en vattenpöl. Inte jättekul, men så är livet här på Grönaskönaön!

I morgon är allt tydligen betydligt mer seriöst än jag trodde!
Rupert har idag blivit försedd med nya 'terräng-benskydd', nytt vitt schabrak, nytt marinblått/silver fleecetäcke, lånade välskötta transportskydd, ny egen martingal, fårskinnspad och jag vet inte vad mer..! Jag och Katha ska rida som par igen och vi har matchande vita ridbyxor, vit krage och marinblå Annaharvey-tröjor!

Alla har önskat oss lycka till och Katha håller på att gå upp i atomer av nervousitet. Ändå har jag jättesvårt för att bli förväntansfull...
Jag har vad man skulle kunna kalla en dålig dag.
Jag är extremt trött och ingetning känns bra helt enkelt.
Frågan är hur mycket bättre det blr av att gå upp en timme tidigare än vanligt på min ENDA lediga dag dena veckan...
Ja, som ni kanske förstår är jag lite kinkig just nu.
Två andra negativa saker är:
1. Jag kommer inte ta med mig Billy.
Sam kom på idag att Billy måste åka brett, och vi har bara två transporter att åka med. Jag blev erbjuden att välja vilken annan häst jag ville på anläggningen, men jag tyckte att det kändes bättre att bara ta med mig Rupert i så fall. Då behöver jag bara koncentrera mig på en ritt och bry mig om en häst.
2. Nya regler för hjälmar vid terrängritt.
De kanske kommer tvinga på mig en pott-hjälm. Ni vet en sådan som ser ut som en militärhjälm? Inte jättekul... Jag må vara kinkig än en gång, men det måste seriöst vara den fulaste huvudbomaden i världen!

Jag hoppas i alla fall att Rupert håller sig på banan i morgon. Detta blir hans första riktiga tävling, och första gången han åker och blir riden utanför den egna anläggningen. Kan gå precis hur som helst!



Kommentarer
Mikaela

Sv: Tack! :) Hur gammal är han då? :)

2010-10-24 @ 19:24:58
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Mikaela

Sv: Aha okej. :) Vad har du för mål med honom då? :)

2010-10-24 @ 21:03:23
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0