Hoppning är grejen!


Ni skulle bara se hur urgullig han är i knoppar IRL!
Han ser ut som en stor ponnyhingst!


Nu står han knoppad och klar i stallet inför Dressyrtävlingen i morgon (idag?). Jag kan inte programet, inte Kilamonjaros heller, men jag brukar lära mig sådana saker illa kvickt när jag väl sätter mig med dem.

Programmet vi ska rida motsvarar nog något av de Svenska LB-programmen. En hel del övergångar och snirkliga vägar. Största skillnaden mellan Irländska och Svenska dressyrprogram verkar vara att man här får rida lätt i traven hur mycket eller hur lite man vill - det är valfritt (precis som i östersjön, hahahaha! Fattar ni?).

Men som sagt, ingen panik.
Det går som det går. Dressyr är ändå inte min grej =P
Inte Ruperts heller om man ser hur bra det gick för oss i Showjumpingdebuten!
Första gången ponnyhästen hoppar en bana på mer än fem hinder, och vi var klockrena felfriare! Chefen var mycket nöjd och sa att vi kan rida den lite större klassen nästa gång eftersom han hoppade så fint =)
Denna gången var hindrena ca 60cm och nästa gång kommer de vara ca 80cm.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0