Funny..!

I ponnystallet finns det en vit Welshmountain valack som heter Half-nut. Jag har, ända sedan jag kom hit, funderat över hans konstiga namn. Har "Half-nut" någon annan betydelse, eller antyder hans namn att han är 'halv-knäpp'?
Idag bestämde jag mig för att fråga, och tydligen förhåller det sig såhär:


På anläggningen fanns tidigare två vita welshmountain valacker,
den ena var mer vild än tam och krönt till både avkastar- och utrbrytar kung. Han hette Whole-nut, för han vark verkligen helknäpp! Hans bästa kompis tillika tvillingsjäl var också busig, men bara hälften så vild som Whole-nut, därför fick han heta Half-nut.
Nu är Whole-nut såld, och Half-nut en gammal man, men han gör vad han kan för att hålla ställningarna, haha!



Saker jag hittills märkt att Half-nut kan:
Ta av sig tränset,
ta av sig SADELN,
ta av sig ungen på ryggen på flera olika sätt,
lägga sig ner och rulla precis vart som helst utan
att någon kan göra något åt saken,
hoppa jättebra - när han vill,
öppna kedjan till sin boxdörr,
öppna kedjorna till de andra ponnyernas boxdörrar (!!!),
springa jättefort (när han rymmer),
inte springa alls (när han borde),
och mycket mer som jag inte kommer på nu..!


Kommentarer
Cissi

Fin blogg du har!



Kram / Cissi

2010-10-20 @ 23:10:38
URL: http://cviklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0