Första dagen ensam!

Idag har jag varit ensam!
Eller ja, Sam och hans bror var på plats och hjälpte till med 'grovarbetet' (läs: köra traktor, hämta strö åt mig, hämta hö och massa andra saker jag inte förstår mig på). Men jag fick ta in och ut alla hästar själv, mata, strö boxarna, sopa och sköta om. Det blev ingen ridning idag - blä tycker vi om det.
Dock mycket spännande longering...
Kilamonjaros bästa kompis heter Dunmore och rids av både Katha och Sam eftersom han är helt galen. den hästen är rädd för allt, hur mycket de än försöker lugna honom och härda honom så är allt lika farligt nästa dag igen. det värsta är väl det faktum att han är rädd för sig själv, stackarn. Över helgen har det i lala fall varit så mycket att göra att Dunmore och Kilamonjaro har vilat. Vilat säger vi, laddat säger dem. Så självklart ska jag få äran att longera busarna idag för att se hur pigga de var. Dunmore var det första gången jag hanterade, han var rätt skärrad i början, men så länge jag pratade med honom hela tiden gick det bra. Han är så grymt mycket lydigare vid longering är Kilamonjaro! Killa måste jag jaga ibland, men Dunmore behöver man bara säga till vad han ska göra. Jag utmanade honom lite med täta gångartsväxlingar, men han skötte det superb när jag väl fått hans uppmärksamhet! Kilamonjaros beteende är jag fortfarande i chocktillstånd efter. Det var som att hålla i snöret till en heliumballong! Han var överallt och ingenstans. Annars har jag alltid pisk vid longering av honom, och ibland får jag till och med använda den, men idag var det bara att kasta iväg den fort som attans för att försöka hålla kvar i linan istället. Jesus, dessa hästar!
Det blev även longering av Sams tävlingshäst Wilma (gått int 2*).

Har försökt fixa till några bilder från en härlig kvällspromenad igår. Det var solnedgång och för lite ljus för min digitalkamera, men men. Visar dem ändå =)





Kommentarer
Emelie Nordström

Var har du varit borta 1år? :)

2010-10-05 @ 14:12:07
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0