En helt ok ritt!


Vi kom för nära, där av sitsen, men bilden hade ändå lite feeling!

Som jag berättat tidigare var det en kille som provred Billy innan, och han ville rida terrängen, så det var en ganska trött Billy som skulle tagga om för en andra runda. Kämpe som han är skötte han sig exemplariskt =)
Det blev dock ingen clear round eftersom vi inte gick banan denna gången eftersom Katha försäkrade mig om att det var samma bana som sits förutom på ett ställe. Fine, tänkte jag och gasade på. Men vid vattnet var det inte alls samma som sist så jag hoppade fel A-hinder, men B och C gick finemang (vilket var skönt eftersom det var där jag gick omkull med Rupert...). Mot slutet då de lite högre hindrena kom kändes det att Billy var lite sliten, han blev stark och jag orkade inte riktigt hålla honom. Men det gjorde inte så mycket eftersom han är en så schysst häst som hoppar i alla lägen! Efteråt fick han ett bad, ett mysigt fleecetäcke och en långpromenad så att han fick torka och beta. Han verkade nöjd, haha!

Rupert hade nog velat vara med idag, han hade stenkoll på allt som hände från sin box =)

Nu till rooooooliga nyheter!
Nästa söndag ska jag och Katha egentligen ha vår första lediga dag tillsammans (annars är vi alltid lediga på olika dagar), vi hade planerat en shoppingrunda men chefen kom och frågade oss om vi ville följa med på en Hunter trials på en annan anläggning några mil bort denna dag! Om allt vill med sig får jag då ta med mig både Rupert och Billy i lastbilen och åka iväg till ett helt nytt ställe och tävla - KUL!
Jag är verkligen förväntansfull och hoppas att Rupert är fräsch hela veckan!


Kommentarer
Ellen

fin blogg :) <3

2010-10-17 @ 21:01:00
URL: http://pellmen.blogg.se/
Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

sv: Förvänd galopp brukar jag också göra ibland när jag dressytränar, som du säger: mycket nyttigt! :)

2010-10-17 @ 23:18:01
URL: http://semlur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0