Did someone say Födelsedag!?

Yes, om typ inte många dagar alls fyller jag år.
20 år.

Jag känner mig gammal...
Jag kommer snart inte vara en tonåring längre, jag har varit det de sju senaste åren, och det har känts ganska bra. Men nu är det slut på alla men-bah-jag-är-fakitkst-bara-**ton-år-och-behöver-inte-bry-mig-bortförklaringer. Inte för att jag var speciellt vårdslös innan, men nu FÅR jag inte vara det..! Taskigt läge!

Jag har försökt komma på några bra saker med att fylla 20, men de är faktiskt ganska få. Visst, i Sverige är det stort för då får man gå på systemet, men på Gröna-sköna-ön får man göra det vid arton, så ingen skillnad där direkt...
Esh, det finns säkert massa bra bara det att jag inte kan komma på det..!

Jag ska i alla fall köpa mig själv en fin-fin present.
Frågan är bara vad.
Jag håller ju på att spara ihop mitt skrammel till en häst, eller i alla fall en halv. Men det kan ta sin tid. Jag har faktiskt hittat något materiellt som jag skulle kunna tänka mig. Min Kingslandväst är den glassiska, matta modellen, marinblå. Men den blir så otroligt skitig nu när jag är i stallet hela dagarna, så jag kikade lite på en av de 'blankare' modellerna eftersom jag tror att smutsen inte sätter sig lika snabbt på dem. Tycker att det var superkul att de nu hade en GRÖN väst i katalogen, så den kanske jag tar och klämmer lite på, haha!

Fiiiiiin!

I morgon börar Showjumping-leaguen!
Jag ska dock jobba till mig lite extra pengar genom att agera sekreterare (a.k.a penga-insamlare). Jag hade ändå beslutat mig för att inte starta Rupert denna gång (hoppade honom idag nämligen, berättar i ett eget inlägg!) och Billy vill jag hoppa högsta klassen påoch så kaqn jag lika gärna starta sist =)
DOCK har det visat sig att högsta klassen (nu i början i alla fall) bara är dryga 1,00! Visst, ridhuset är inte jättestort, men ändå - det blir ju ingen speciell utmaning...!
Ska försöka flörta mig till viss hinderhöjning för min del, mohaha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0