Det här med Irlands väder

Allt ni hör är sant!
Vädret här är verkligen helmysko, men all växtlighet verkar trivas då det faktiskt ÄR grönt överallt, ibland året runt. Idag har det till exempel hunnit med att vara svinkallt, vårvarmt, orkanvindar, spöregn, solsken, duggregn och lite växlande molninghet där emellan. Det är galet - galet I tell you!


Jag har tänkt mycket på Kenny de senaste dagarna.
Jag saknar henne så himla mycket!
Hur mycket jag än trivs och hur bra mina pojkar än går så hade jag bytt bort varenda dag här för en minut till med henne.
Min älskade, älskade Kenny.


Pojkarna har varit duktiga idag i alla fall..!
Billy red jag ute på fälten som vanligt numera, han gick fantastiskt bra. Han förstår sig inte riktigt alltid på de övningar jag ber honom att göra, men han vill alltid väl och försöker så gott han kan. Idag blev det lite styrketräning i backar och varierade underlag. Det var jobbigt för honom, men han skötte sig genom hela passet och verkade ovanligt nöjd med sin insatts efteråt =)

Kilamonjaro var jag faktikst liiiite nervös inför att rida idag. Lillkillen har ju vilat i ca 10 dagar, och även om han är larvigt snäll så är han ändå en treåring med 10dagars energi i kroppen. Han överraksade mig med att vara lite smålat X) Underlaget i ridhuset var faktiskt lite halt idag, det har blivit lite över-vattnat där inne, så jag valde att vänta med galoppen tills i morgon! Skritt och trav fungerar finemang nu, så Sam a.k.a Chefen är lite sugen på att låta oss starta det lättaste dressyprogramet (skritt o trav) på kommande dressyrtävling. Spännande!

Rupert var duktig, men inte så bra som innan.
En liten svacka var väl att vänta nu när han gått så himla bra ett tag. Det spöregnade när vi skulle rida, så jag red honom innomhus för första gången, kanske var det därför. Jag vet att jag själv blir så himla omotiverad av att rida inne, så det kanske han blir också. Provade på den förvända galoppen lite genom att rida på en ått-volt med bibehållen galopp. Han tyckte att det var jobbigt och sprang iväg lite ibland, men han höll både galopp och balans, så jag är förhållandevis nöjd =)



(det går tydligen inte att lägga upp bilder, så jag gör det i morgon ist)


Kommentarer
Ellen

GRATTIS!!!! :DD

2010-10-20 @ 17:35:09
URL: http://pellmen.blogg.se/
Carolin

Maja jag tänker på dig ofta. Är stolt över dig och det du åstadkommer där borta på Irland. Jag vet du saknar kenny, det gör jag med. Du är så stark.



Älskar dig massvis! Du är en fantastisk människa! <3 <3 <3

2010-10-20 @ 19:08:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0