Dålig uppdatering pga dåligt internet

Jag vet inte om det beror på överbelastning nu när vi är ganska många på samma internet, men det är seeeeeegt och det gör mig gaaalen! De senaste dagarna har jag inte ens suttit vid datorn eftersom jag ändå inte kan göra något...

Men nu ska jag tusan i mig uppdatera=)


Här gör jag och Katha ett tappert försök att få hästarna att se lite gladare ut innan starten till vår allra första Hunter Trail!

Jag har fortfarande inte riktigt förstått systemet på dessa tävlingar, men jag ska göra mitt bästa för att förklara vad jag vet för er:
På denna tävling och på den nästkommande helg gäller samma sak, 3 klasser:
Pre-novice: 80cm (som vi hoppade)
Novice: 100cm
Open: 110cm

Banorna är 2,25-2,5km långa.

Banorna är 'helt vanliga' terrängbanor med stockar, upp/nedhopp, häckar, kombinationer, vatten och galoppdistanser. Man kan rida singel (alltså ensam) eller pairs (två och två).
Vi red pairs och det var väldigt roligt faktiskt!
I 80-klassen har man ett lite speciellt resultatsystem som gör det omöjligt att medvetet rida för att vinna. Man gör nämligen så att när alla gått i mål tar ma den snabbaste tiden och den långsamaste tiden och räknar ut medianen, och medianen eller den som är närmast vinner, och den som är närmast vinnaren kommer två osv.
I 100- och 110-klassen är det den snabbaste som vinner.
I de klasserna är det vissa ryttare som man är helt övertygad om inte kommer komma runt med livet i behåll! Eller som Chefen sa: "Be prepared, some of the worlds worst riders comes to these competitions..."

Jag och Kath var tvugna att hjälpa till med att visa upp några av våra hästar inne i byn efertsom det var "Tullamore-Day" just denna dag, så vi fick varken reda på vårt resultat eller se när någon annan red. Lite tråkigt, men vi tar igen det nästa vecka! Vi red antagligen lite för fort för placering =P

Nästa helg ska jag rida Billy i 100-klassen och förhoppningsvis Rupert igen i 80-klassen!



Under eftermiddagen var det alltså dags att göra sig representativ inne i Tullamore, och det gick riktigt bra. Men hur kan det bli annat än succé när vi är så koola som vi är i vår Annaharvey-outfit!?


Dessa urfina miniatyrhästar var våra grannar inne i stan!


Underhållning på hög nivå med säckpipor och kiltar!


Här har vi varit ute i snårskogen och plockat 'pynt' till Terränghindrena!
Jag minns inte riktig vad jag och Chefen skrattar åt...


Kommentarer
Rakni

Åh, vad roligt md uppdatering... jag kollar flera gånger varje dag, och läser hela varje gång... så vissa kan jag utantill!!! Vilka fina bilder, de utstrålar en härlig energi! Alla verkar pigga och glada! Kraaaaaam

2010-10-12 @ 11:25:14
Michan

Vill bara säga att jag tycker det är riktigt häftigt att du åkt till Irland "bara sådär" (även fast du kanske tänkt på det väldigt länge) :) du verkar ha ett härligt liv där, även fast det är mycket slit. Hoppas du kommer trivas även framöver och jag ser fram emot dina uppdateringar om allt möjligt!

2010-10-12 @ 18:28:01
Lisa

Åååh, jag gillar ditt liv.

Vad fint väder ni verkar ha..!

2010-10-12 @ 18:38:47
URL: http://lisasfanclub.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0