Crazy days!

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har varit helt slut!
I lördags kom ett gäng (13st) Svenskar hit, och de har ridit tre pass om dagen, plus de vanliga lektionerna. Man kan säga att jag inte hunnit med så mycket mer än att se till att de haft hästar att rida och skött om våra tre halta hästar. Igår blev den enda ridningen för min del en härlig uteritt med Svenskarna och Sam i täten. För spänningens skull fick jag ta stallets hetaste häst, och vara sist i ledet. My god, Ruby var verkligen helt vild och galopperade på stället och hade sig. Men han är så pass lydig att han lyssnar, även om han var mer än missnöjd...

Härlig bild från härlig uteritt =)

På kvällen bestämde jag och Katha att det var dags att känna på Tullamores nattliv. Inte en jättebra idé kanske med tanke på att hon skulle jobba idag och jag var dödstrött. Men vi åkte i alla fall in och åt en fantastisk middag på en riktigt trevlif Pub. Dock blev det ganska tätt där inne med medelåldersmän ganska fort, så vi drog vidare på jakt efter ett lite 'yngre' ställe. Vi fann ett, men vart lite shockade över Irländskornas klädsel, vilken består av kort-kort och push-up. Men ett par drinkar hann vi med och vi träffade en del roligt folk, så nästa gång gör vi det på allvar, haha!


Jag har fått en önskan om att skriva hur jag fick mitt jobb, och egentligen kan man ju hitta svaret på det om man kollar längre bak i mitt arkiv, men eftersom jag är snäll så kan jag fixa en kort-version av processen någon dag när jag har tid.
Tänkte bjuda på ännu en bild dagen till ära, på min favorit bland ridskoleponnyerna. Jack heter han, och han är ballast av de balla. Han är ungefär lika bred och lång som han är hög, gör inget gratis men hoppar som satan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0