Ain't no mountain high enough



Lunch!
Har än så länge hunnit med att rida Kilamonjaro a.k.a The Mountain! Äntligen har jag hittat ett passande smeknamn för jättehästen, haha!
Chefen vill ju att jag ska rida honom på Dressyrtävlingen på söndag eftersom de har en unghästklass med bara skritt och trav och svåraste delen är 10m cirklar. Eftersom jag tidigare knappt kunnat rida 20m cirklar med honom var jag dock lite tveksam. Dessutom har jag inte ridit honom på över en vecka, så jag kände allt lite press.

Chefen tyckte att jag skulle utmana ödet lite och låte bli att longera honom innan, liksom bara se vad som hände. Visst, han skuttade iväg för mig några gånger, men förutom det var han helt super!
Vid första galoppfattningen drog han en rövare och bockade en hel långsida, men efter det fattade han rätt galopp varje gång och höll sig lugn. Efter lite övning fixade vi även 10m cirklarna, på ett ungefär.
Så nu ser jag faktiskt fram emot  tävlingen, i alla fall lite, haha!

Ska rida Rupert också, men jag har ingen aning om vilken klass.
Chefen vill att jag ska rida två klasser med honom, jag skulle tro att de motsvarar LC och LB, men vi får se hur jag väljer att göra ;)




Kommentarer
Emma

Hej!

Har typ sträckläst din blogg nu! ;)



Ni har inte ett jobb över till mig?

Kom för ca. 3 veckor sen hem från Irland,

där jag jobbade som groom/beridare i ett hoppstall.

Funkade inte perfekt med min chef om man säger så,

hon ljög osv.

Så nu känner jag att jag vill försöka igen, blev totalt såld på landet!!

KRAMAR

2010-10-29 @ 03:24:06
Lisa

Roligt! Men det kan kanske vara lite drygt att lära in TRE helt nya dressyrprogram..?

2010-10-29 @ 14:19:35
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0