Your wish is my command


Ja men varför inte?

Idag filmade jag faktiskt mina hästar lite och hann med att ta ett par lite bättre bilder på de olika stallarna i alla fall! Måste dock såklart mixtra med dem, så jag vet inte riktigt när de kommer upp!

Ni som inte sett filmen på Rupert än kan ju göra det medan ni väntar, hehe =)



Kan även passa på att berätta att jag haft en bra dag idag!
Efter att vi matat, sopat och släppt ut första omgången hästar kom Chefen o sa att vi såhär 'vintertid' kommer behöva rida alla våra hästar INNAN klockan 12 varje dag eftersom det är då bokade aktiviteter börjar i ridhuset och utebanan a.k.a poolen är inte riktigt ett alternativ längre..
Jesus, tänker jag och Katha och skyndade oss allt vi kunde!
11.57 ledde jag ut sista hästen från ridhuset, pust!

Chefen ville att jag skulle hoppa lite med Rupert och Billy på egen hand inför i morgon. Efteråt sa han att han kikat lite på mig från avstånd och att både hästarna såg kanon ut - kul! Rupert börjar verkligen gilla hoppningen och jag har hittat en heklt ny växel hos honom, dock medför den ibland visst bockande vilket chefen inte gillar, öven om han bara gör det för att han är en fyraårig busunge.
Billy kändes riktigt bra han också!
Höjde upp hindrena till ca 115 tillslut och han studsade över som ingenting, och framför allt verkade han tycka att det var roligt!
Kilamonjaro travade över en bom för första gången idag!
Det gjorde han bra, haha!
Han har dock börjat med vissa bångstyrigeter, som att backa och ha sig, så jag har bett Chefen hålla ett öga på oss och guida mig lite om det behövs när Killa ställer till det för mig...!
Dunlicky har jag borstat på över hela kroppen!
Frambenen var det liite läskigt med, men bakben och rumpa var inga problem! Han verkar trivas med mig och har visat att han föredrar mitt sällskap framför andras, det känns lite mysugt =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0