Put your boots on baby, get to work work

De två senaste dagarna har vintern slagit till på allvar här på
den-inte-längre-så-grönaskönaön!
Det är snö och slask och is och halka och storm och kaos om vartannat, ingen vågar sig ut och köra bil så ridskolan har nästan inga elever som kommer till lektionerna och det är INTE kul att köra fyrhjuling i det här klimatet!


Dagens nära-döden-upplevelse
inträffade när jag skulle hämta in ponnyerna från fältet med fyrhjulingen i snöstormen och var tvungen att köra på sniskan över en prant så att hela bakdelen på fordonet började slira nedåt en säker maja-voltar-med-fyrhjulingen-och skadar-sig-massor, lyckas häva detta men den kraftiga insattsen med styret gjorde att jag hamnade i obalans och nästan fick den över mig! Lyckades dock i sista stund balansera upp allt och kunde köra vidare. ADRENALIN!

Dagens kommentar/komplimang
fick jag av chefens far som tittade på när ponnyerna 3 min efter nära-döden-upplevelsen rymde för mig och nästan sprang över mig och min vrede helt enkelt kokade över.
"It's quite the vocal cords you have there..."
sa han, haha!
Då kanske ni förstår ungefär hur mycket och högt jag faktiskt skrek efter odjuren X)
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Här får ni dessa två dagars rutiner i bild o text:

Ttta ut och mötas av kyyyyla!!

Ta på bästa mössan!

Börja fylla på vatten hos alla hästar eftersom vattnet är fruset hos alla 80 hästarna(!)

Så kom snöstormen...

...och Maja fick ta sin 'quad' och hämta odjuren i hagen...

..som man nästan ser här, hehe...

Jaja, ibland hann man faktiskt ta sig tid att tycka att det var lite fint. Men bara lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0