Leeeeeeediiiiig!

Idag trodde jag att jag skulle ha en väldigt välplanerad dag.
Jag hade en vision om att jag skulle gå upp i tid, äta frukost i sängen och kanske se lite på Desperate Housewives för att sedan ta en taxi in till stan och shoppa julklappar som en julgalen julgalning från julgalningastad i julgalningsland!

Men det blir sällan som jag tänkt.
Istället upptäckte jag att det faktiskt var solsken idag, och det är kanske inte så mångsa fler skolskensdagar att se fram emot det här året. Därför beslutade jag mig för att cykla.
Det var väldigt skönt på vägen in till stan, av någon underlig anledning gick det mycket fortare än vanligt...
Väl inne i stan köpte jag lite kläder med vinterkänsla till mig själv, bland annat en marinblå sammetskjol som jag mest provade för att den såg ut som ett utklädningsplagg, men på var den kanonfin!
Jaja, i alla fall har jag funderat ut vad jag ska ge alla i julklapp, så halvvägs eller nått får man väl säga att jag kom!

Ha!
Och den underliga anledning till att det gick så lätt att cykla var vinden!
Satan vilken motvind jag hade på hemvägen! Och precis när det tar imot sådär mycket att man nästan vill skrika för att cykeln knappt rör sig framåt, DÅ började det regna.
Men efter en varm dusch och te och choklad blev allt bättre =)

Alla hästarna fick vila idag, välförtjänt om jag får säga det själv.
I morgon blir det minsann andra bullar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0