Här jobbar man på...!

Idag var en dag som de flesta andra.
En inte-allt-för-stressig dag där jag hann med alla mina pojkar och hjälpte till att städa ur stallet som förbereds för Tomtens djur =)
Städandet var riktigt skitgöra, bara massa geggemoja som jag inte förstod vart den kom ifrån och rätt som det var fick man en dusch av högtryckstvätten följt av ett "Sorry!". Haha, men sånt är livet!
Mitt öga är i alla fall grymt mycket bättre!


Kilamonjaro
var först ut idag!
Han var sådär fin-fin nu igen =)
Chefen var nöjd och jag var nöjd och Killa var nöjd han med!
Jag kunde göra hur små volter, serpentiner och ått-volter som helst, han bara flöt fram liksom. Härligt!

Rupert
var taggad taggad och stod redo när jag hämtade honom på lösdriften. För fjärdee dagen i rad arbetade vi ute på terrängbanana/fälten. Eftersom gårdagen resulterade i ett ganska tufft dressyrpass blev det lite mer lättsamt idag. Vi mest bara red omkring och busgaloppade lite grann =)
Jag tror att jag nämnt tidigare att han börjat bocka? Ja, jag har funderat en hel del på det i alla fall och har kommit fram till att han varken bockar för att vara dum eller för att vi är i obalans. Han är bara busig helt enkelt. Han gör bara ett skutt åt gången också, så jag har bestämt mig för att inte oroa mig över detta...

Billy
fick också busa av sig lite idag!
Jag kände direkt att han inte riktigt var till freds, och det var samma känsla som sist någon annan red honom. Det var ju en tjej som kom och red honom för två veckor sedan för att hon ville rida Dressyr-leaguen med honom, men som ångrde sig eftersom han var så seg. Hon provade honom igen i förrgår, och var då betydligt mer nöjd med honom. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det känns liksom att någon annan ridit honom. Han är liksom inte lika, ja, tillfreds, som när det bara är jag. Chefen säger att han är en enmanshäst, så det är väl det jag känner. Han tyckte i alla fall att det var kul att komma ut och galoppa lite på fälten! Han sög tag i vart enda terränghinder, så tillslut lät jag honom hoppa en liten stock och efter det var han helnöjd, haha! Söt är han, knäpphästen!



Kommentarer
Matilda

Sv; Ja, där ser man! Njut av det då :D Jaa, den svenska sommaren som varade typ tre dagar... haha.

2010-11-16 @ 22:01:33
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0