Glamour och Förberedelser!

Haha,
snarare den icke-så-galmourösa-baksidan av mitt fantastiska jobb:


Det är inte bara mysiga hästar och tävling varje helg ska ni veta!
Det är mest slit och släp. Bilden föreställer det absolut tråkigaste jag gjort hittills: Med spett och skyffel tömt en översvämmad spånbox med ca 80cm höga vallar upp med väggarna. Det var riktigt tungt och tog massa tid! Det ni ser utanför är en traktor-skopa som jag tömde allting i. Ungefär sju sådana skopor gick det åt..!

Annars har dagen varit ganska vanlig. Lördagar är ju alltid lika kaotiska, men vi överlevde denna gången också =)
Red Rupert på fälten idag eftersom vi idag hade en solig dag för en gång skull. Han var ledgen-wait for it-dary!!! Jäklar va fin han är att rida ibland alltså! Hade goguen på, eftersom jag ibland behöver lite hjälp att guida honom när han inte vet vart han ska göra av huvudet, sötnöten. Högergaloppen spökar dock fortfarande, och den lilla muppen är ju så jäkla balanserad att jag kan rida honom på en 10m-volt i förvänd om jag vill! Men vi fick till det tre gånger på raken tillslut och då gav jag mig. Det lustiga är att hans högergalopp är betydligt mer kraftfull och elastisk än den vänstra, han jobbar liksom mer i den. Kanske äör det därför han hellre väljer den vänstra. Han är kanske smartare än han ser ut, haha!

En trött och färdigknoppad kille.
Laddar inför morgondagens dressyr!




! ! ! B I G  N E W S ! ! ! !
Det kommer en tornardo till Irland!
En "rest-tornardo" från Hamburgar-land!

Det kommer blåsa och regna vansinnigt mycket, och de har utfärdat massa förbud på västkusten. Bland annat får man inte ha bilar parkerade på vägarna, massa översvämningsvarningar och de har jobbat hela dagen på att flyga in sand-säckar från England och överallt bygger de sandmurar för att förhindra vattenmassorna.

Men inte ställer man in en Dressyrtävling för en liten naturkatastrof?
Inte på Irland inte, haha!

Vi får la ser hur det ser ut i morgon =P


Kommentarer
Josäfin :>

fräsig blogg :D

2010-11-06 @ 20:30:29
URL: http://jossanamigo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0