Glad o Trött!

Har precis kommit in nu - nästen mitt i natten!
Men så är det att tävla iblad =)


R U P E R T
Han var fantastisk idag!
Massa människor jag aldrig sett förut kom fram till mig efteråt och sa att han var superfin och att vi var så duktiga! Det kändes såklart jättebra! Sam sa, citat: "It was very, very good" - hallelujamoment!
Det var ett hinder på banan, nr 2 o 8, som jag var lite nervös inför.
Det var en sådan oxer:

Bakbommen var inte mer än 80cm, men hållarna för krysset låg på 120cm, och jag har erfarenhet av yngre oerfarna hästar som haft problem med bedömning av liknande kryss-hinder, och därför tagit i för kung och fostarland för att ta sig över då de uppfattat hela hindret som 120cm. Det är kanske inte så högt, men på en liten ponnyhäst som Rupert kändes det ändå inte jättesäkert...
Han hoppade stort på det, men inte crazy-stort, haha!
Vår enda miss var på hinder nr 1.
Vi touchade det och bommen föll. Alla andra hinder var han decimetrar ifrån och studsade runt som ingenting! Jag är så himla stölt över ponnyhästen, han var så himla kool och duktig! Alla verkade väldigt imponerade av vår insats, och det känns såklart också bra =)

B I L L Y
Jag vet inte riktigt vad som hänt med honom.

Igår var jag som sgat orolig över att han var så stel, men i slutet av ridpasset var han en dröm att rida. Idag var det som att sitta upp igen och bara fortsätta. Jag hade dessutom glömt mina sporrar, men det märktes inte av alls! han fullkomligt svävade fram och till och med killen som provred honom för några veckor sedan, som jag har fått intrycket av är ganska stolt av sig, sa till mig att han så riktigt fin ut idag!
Vi kändes som ett riktigt team inne på banan!
Jag kan knappt fatta det, och absolut inte varför, men vi hade samma fel som jag och Rupert, vi rev nr 1. Därefter var han som en katt! Han hoppade hur jag än la honom, stort och smidigt och med ett jäkla tempo! När jag kommer kunna rida honom så från börjar komemr vi vara livsfarliga i omhoppningarna, haha!


Kommentarer
Joelle

SV; Hon har varit skadad så har precis börjat hoppa henne igen. Vi tror att hon har haft spänningen i bogen ett tag och därför inte riktigt kunnat slappna av, det kan hon nu därför har hon nog blivit så lugn (HOPPAS VI). Så nu ska vi testa på vanligt tränsbett :D



Hon är ganska liten, "den lilla hästen med den stora viljan" som Claes brukar säga ;) Hon är 164 över manken men sen har hon också väldigt stor manke. Så om hon inte haft den hade hon nog inte gått över 160 sträcket nästan... Jag är dock ganska lång, 175 cm tror jag jag mäter över havet.. Hehe. Sen är Marelle den lite grövre typen av häst med ju, så därför så ser hon lite större ut än vad hon egentligen är :)



Hur liten häst är du ute efter att köpa isf ? :)

2010-11-06 @ 11:23:24
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Joelle

Oj va långt det blev nu....

2010-11-06 @ 11:23:40
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Klara Hovstadius

SV: 17 november :D

2010-11-06 @ 16:14:01
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Fyy vad avis jag blir när jag läser din blogg! Du verkar ha det så sjukt roligt!

2010-11-06 @ 19:55:23
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Joelle

Sv; Jaa precis :) Kanske adventshoppet, får se :)



Åhh låter ju as roligt :D

2010-11-06 @ 20:01:55
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
liiisaaas

ååhh gud va kul att det gick så bra! lycka till i fortsättningen!! :D

btw, kolla gärna in min nya blogg!

2010-11-06 @ 23:05:49
URL: http://liiisaaas.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0