Dags att F5:a nu igen..!

Kände för att skapa lite Julstämning på bloggen, och svepte ihop detta lite snabbt. Kan hända att jag ändrar lite till någon dag när jag känner att jag har tid, är inte 100% nöjd med headern. Men, jaja! Det duger ett tag i alla fall!
♦ ◊ ♦
Igårkväll var jag på en urmysig tjejkväll á la Annaharvey hemma hos Evelyn som jag jobbar ihop med! Det var bara tjejer (18-30) som har något att göra med anläggningen där. En tjeje som jobbat här tidigare, och bland annat red Rupert innan mig, var på plats och hon var supertrevlig! Jag måste erkänna att jag kände nog lite rivalitet först, det var som att träffa någons ex ungefär, haha. Men vi kom jättebra överrens!

Idag var det dags för dressyrtävling igen!
Jag var sjukt trött i morse, men pallrade mig upp i tid.
Eftersom det är sista omgången innan jul bestämde jag mig för att liva upp den annars så stela Dressyrstämningen lite, och detta var resultatet:
KILAMONJARO

RUPER-TROPER

Jag trodde faktiskt att chefen skulle säga åt mig att ta av det, men han bara skrattade och sa att "Ja, du tävlar ju bara dressyr för skojs skull, så varför inte...". Haha! De tillät till och med min röda outfit, najs!

Resultatet då?
Jo, Kilamonjaro gick snällt på tygeln hela programet, något han aldrig gjort förr. Dock var han inte ritkgit framme för skänkeln utan lullade runt i sin egen lilla värld. Chefens fru tyckte att han gjort stora framsteg, och jag får väl ta och hålla med. När jag började rida honom kunde han inget annat än att följa fyrkantsspåret, skritta och trava. Nu gör vi serpentiner och 8m volter i trav och galopperar på volt och fin-fina övergångar. Chefen har anmält oss till den lägsta av alla låga hoppklasser på fredag, jag är tveksm till detta.
Vi har bara hoppat ett litet kryss en gång, och han var istadig som en get när vi gjorde det. Jag har ingen aning om hur jag ska kunna komma runt en bana på en massa utsmyckade hinder EFTER ATT vi värmt upp tillsammans med helgalna ungar på shenanade ponnysar. Gud vare med mig!
Oj, resultat vare ja! En andra plats denna gången också med 67,2%!

Jag var lite nervös inför Ruperts omgång eftersom hans tidigare ryttare var på plats för att titta. Alla säger att jag är en betydligt mujukare och följsammare ryttare än hon och att Rupert trivs bättre med mig, men man blir ändå nervös... Så på framridningen började jag ställa massa krav på honom vilket ledde till att han surade ihop fullständigt och vägrade göra det jag bad om..! Inne på banan gjorde vi dock allt näst intill perfekt; volterna var super, alla hörnpasseringar satt och likaså alla övergångar. Galoppen var super - men han var sur som ättika och ville ibland inte gå framåt och gick emot mina skänklar och slängde med huvudet. Tacka gud för att kraven i dessa program inte är så höga! En femteplats för oss i den klassen!

Fina killar!
Nu blir det ingen mer dressyr förrän efter jul!
Längtar som bara den efter att få åka hem och träffa familjen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0