Och jag bara älskar dig!

L I S A
ska få ett alldeles eget litet inlägg eftersom hon gjorde mig så himla glad nu på morgonen!




Jag har inte riktigt varit tillfreds med bloggen på ett litet tag nu eftersom det inte hänt så mycket på hästfronten känns det som. Nu när jag är hemma i två veckor lär det inte bli någon skillnad på det, men jag ska ändå försöka att posta minst et inlägg varje dag och försöka få det att vara så intressant jag kan!

Efter jul och till våren kan jag lova att det kommer hända grejer!
Våren  2 0 1 1  kommer jag bl a:

  • Rida in Skorpan
    Han är mitt ansvar nu, som Chefen sa. Jag kommer såklart få vägledning av Chefen och hjälp när jag vill ha det, men det är 'min' häst och mitt ansvar. Jag kommer alltså få vara med ända från början. Från att han var i princip vild, helt ohanterad, aldrig haft grimma på eller blivit ledd så ska han ridas in och lära sig att vi människor kan vara riktigt trevliga prickar =)
  • Tävla på nya nivåer
    Jag fattar fortfarande inte det Irländska tävlingssystemet, men jag kommer i alla fall lösa en motsvarande tävlingslicens till den Svenska Seniorlicensen. Problemet är att man löser licens för en viss svårighetsgrad här. Så vill jag börja tävla 90cm med Rupert, då måse jag göra det hela året sedan, om jag inte gör en superavancerad uppklassning, Så allt detta ska jag lära mig mer om. Jag kommer i alla fall kunna tävla Hoppning, Dressyr och Fälttävlan på förhoppningsvis en hel del ställen runt om centrala Irland! Wohoo!
  • Köpa ny häst!
    När Chefen körde mig mot flygplatsen sa han att han ska hjälpa mig att hitta en bra häst bara han får vissa riktlinjer så som ålder, utbildningsnivå, kapacitet, pris mm. Det känns tryggt att få hjälp av honom! Jag funderar jättemycket kring hästköp just nu, så det kommer det garanterat komma inlägg om =P

    Längtar som bara den tills all snö smälter bort och våren kommer!
    En av de bästa sakerna med Irland är att våren kommer redan i februari ♥


Kommentarer
Emelie Lundqvist

Sv: Tack för peppet! Ibland blir man bara så trött och undrar vad man håller på med, finns ju lättare hästare att köpa :) Det jobbigaste är att hon är så ombytlig, i höstas gick hon in utan problem men sen helt plötsligt så bestämde hon sig för att börja krångla igen. Men hon är fin ändå, finast! :)

2010-12-21 @ 12:16:55
URL: http://emelielundqvist.wordpress.com
Ulle

Spännande med ny pålle! :)

2010-12-21 @ 17:39:35
URL: http://livetitun.blogg.se/
Mimmi

Tävla om att bli veckans ekipage hos Ravich.blogg.se! Läs mer på bloggen.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0