Maja the elf!

Idag har jag varit en älva/alv!
När jag fick uppdraget bara gapade jag, och sedan skrattade jag hejdlöst. Chefen blinkade och sa "Det trodde du aldrig att du skulle få som arbetsuppgift när du ansökte om ett hästjobb på Irland va?". Jag kunde bara skaka på huvudet X)


Haha, såhär såg jag ut X)

Idag var det ju dags för Santa's Farm här på gården igen.
Vanligtvis har jag inget med det att göra utan rider mina hästar och sköter om gården ungefär som vilken vanlig dag som helst, men idag var de en älva för lite och då tykte Chefen att jag skulle passa bra. Tack, antar jag.

Så det var bara att ta på sig älvdräkten, borsta ut det långa blonda håret, sätta på ett extra lager mascara och rouge i mängder på kinderna. De tyckte att jag såg ut lite som en docka, haha!
Alla barnen gillade mig i alla fall och hela dagen har jag blivit kallad "Mäja de älf". Mitt huvuduppdrag var att välja vilken julklapp som skulle passa vilken unge, och sedan ge de passande julklapparna till Tomten (Chefen fick göra inhopp som det idag) som i sin tur gav dem till barnen.

Vid ett, för alla andra, otroligt roande tillfälle under dagen kom en liten flicka till Tomten och mig tillsammans med sin morbror och sina morföräldrar. Morföräldrarna i fråga gjorde allt i sin makt för att försöka få mig att gå ut på en dejt med Morbrorn i fråga och hur vänligt jag än försökte säga Nej tack, så vägrade de ge sig! Inget illa så men han var verkligen inte min typ, och när han sedan själv lite snyggt försökte sig på att bjuda ut mig ville jag bara sjunka genom marken! Det blev likom obekvämt, och där försökte jag hålla god min inför alla ungar!
Kan ju då tillägga att Chefen gömde sig bakom Tomteskägget och försökte att inte explodera av skratt, den jäkeln!



PS!
Intervalltränade Rupert på galoppbanan idag, för helt  plötsligt har det blivit +4 grader och ingen is på vägarna. Han uppskattade verkligen att få komma ut och sträcka på benen ordentligt, även om han var lite bångstyrig ibland.
Tror att han kommit in i en liten trotsperiod, så vintervilan kommer perfekt!


Kommentarer
Lisa

Du är så himla söt! Vi borde kanske auktionera ut dig...

2010-12-13 @ 11:38:25
URL: http://lisasfanclub.se
sarah

Hehe ena dagen stod det åt en rejäl läromästare som ny som gått 1.40 + med väldigt bra resultat. Andra dagen stod det år en 3-4 åring med väldigt bra kapacitet, vad blev de? Jo en helgalen 5 åring som jag hoppat ca 2 språng på 50 cm med. Ingen aning om vad han går för, och eftersom han är importerad så vet vi absolut ingenting om honom! Köpa grisen i säcken? oh yeah!

2010-12-21 @ 10:52:22
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0