Home for X-mas!

I morgon bär det iväg hem till snöiga Sweden!


Det har varit krävande dagar här på Annaharvey, och uppdateringen har blivit lite lidande, men så är det ibland!
Jag är i alla fall i världens julstämning efter allt julfirande här på gården, och det ska bli så fantastiskt skönt att komma hem och träffa familj och vänner ♥

Just nu håller jag på och packar, och tycker alltid att det är så svårt! Vill inte ta med mig speciellt mycket eftersom jag vill kunna ta med mig desto mer tillbaka, så jag klurar och organiserar för fullt!

Planen för morgondagen är ungefär som följande:

  • Vakna i tid (typ 9)
  • Rida Rupert, barbacka eller uteritt
  • Vara i ordning för avfärd vid 12.45
  • Komma till flygplatsen i tid för att strosa omkring länge och väl på taxfree!
  • Boarda vid 18-tiden
  • Landa ca 3h senare
  • Krama Mammi och Vati på Skavsta!
Jag kommer nog hinna sakna mina pojkar lite, framförallt Rupie, men det jag verkligen kommer sakna är de små trollen jag måste säga Hej då till kanske 4-ever i morgon:

Värdens bästa miniatyrhästar!
De är bara 50cm i mankhöjd, 8 månader gamla, och som vi ha busat i deras box! De är så himla lek- och kärleksfulla! Varje dag har vi busat ett tag, och de bockar och ballar omkring som galningar, sedan blir de trötta och lägger sig ner och sover, och då kan man gossa precis hur mycket som helst! Det har varit så himla mysigt, precis som healing om man har en kämpig dag! Usch, det kommer bli så stilla utan dem ♥


Kommentarer
Anonym

Söta små ponnyer! :P

Hur är det där i Irlnad, hur fick du till att åka dit? Jag funderar på att åka och jobba på Irland nämligen...

2010-12-21 @ 11:41:28
Maja

Svar till Anonym

Ja visst är de underbara! =)

Egentligen är det bara att bestämma sig. Vill man något tillräckligt mycket så går det bara, haha.

Jag bestämde mig, använde egna kontakter, kontakters kontakter och internet och hittade tillslut ett par ställen jag gillade. Så jag mailade mitt CV till dem och fick senare även maila filmer+bilder på mig själv när jag red. Efter det var det bara att se vart man fick det bästa erbjudandet och bestämma när man skulle börja!



Precis så enkelt var det!



Det finns även 'agenter' som förmedlar platser för olika ställen. Har för mig att det till och med finns 'groom'-jobb på arbetsförmedlingens hemsida!

2010-12-21 @ 18:39:57
URL: http://majagoesirish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0