Åsnor, grymtningar och en svimmande groom!

Ja, snacka om att det hänt mycket idag!
Ska försöka hålla mig kort dock:

Det har som vanligt sprungits omkring med vatten halva dagen, shit vad jag börjar bli trött på det nu! Efter två minuter är man pissblöt, och då ska man hålla på med det dumma vattenkonkandet i över en timme till, usch!

Hann i alla fall med mina pojkar idag, som på löpande band:
Första longerade jag Kilamonjaro över en bom i skritt och trav. Det gick faktiskt riktigt bra, han börjar fatta det där med att kliva över dem nu X)
Andra pållen var Billy. Han har börjat bli lite förkyld, så honom bara skrittade jag och travade lite för att försöak provocera fram lite hostningar från hans sida, för att få ut allt slem i hals och näsa. Stackars Billy! Men ha är pigg och glad som aldrig förr, bara irriterad i halsen och snorig...
Tredje hästen var Dunmore, den gule. Chefen rider ju honom i vanliga fall, men jag känner ett ganska starkt band til lden hästen av någon anledning, så jag gillar verkligen att jobba med honom från marken. Idag longerade vi, och han var superfin!
Sist ut var Rupert the Bear. Han var lite pigg och hade tendes till att bli stark, men efter lite övergångs-övningar gick det lättare. Många kommenterar hur otroligt fin han är nu, och hur de knappt kan tro att det är samma häst! Sött av dem att säga så =)

Sedan hände något läskigt!
När jag satt av Rupert mådde jag plötsligt sjukt illa. Det kändes som om jag skulle kräkas vilken sekund som helst och jag mådde bara pyton helt enkelt. Lyckades få in Rupert i en box men när jag började ta av tränset vände det sig liksom i både huvud och mage och efter det minns jag ingenting förrän Kat kom och väckte mig. Då satt jag ner i halmen i Ruperts box och kände mig alldeles yrvaken. Kat skälle lite på mig eftersom hon trodde att jag satt och sov när vi hade massor att göra, men så såg hon att något var på tok. Det konstigaste av allt var att Rupert hade varken sadel eller träns eller skydd på sig, och han hade fått sitt kraftfoder, men jag kommer inte ihåg att jag gav honom det... Skitskumt!
Chefen blev lite orolig och gav mig choklad, socker är bra menade han, haha!

Under eftermiddagen kom alla tomtens djur hit! Eller ja, alla utom hönorna och något mer! Lovar att ta massa kort i morgon =)
Vi har tre ettåriga åsnor,
två får,
tre falabellor,
två små grisar,
två ganska små kor,
en jättehäst,
tre helgalna kalkoner,
fyra fina duvor,
tre ulliga kaniner.

Koolt va!?


PS!
Jag fullkomligt älskar grisarna!
En av dem är en svart hona,
hon är grym och pratar hela tiden!


Kommentarer
liiisaaas

fan va gulligt med massa djur!!!

Hoppas du mår bättre nu!!

2010-12-02 @ 23:26:55
URL: http://liiisaaas.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0