All by myseeeeelf...

Fast det är rätt ok!
Hell, hur kan det inte vara ok när det bara är jag, 80 hästar, ridhus+ridbana+alla ridvägar för mig själv? Det enda jag behöver göra idag förutom att rida var att fodra alla hästarna nu på morgonen, och sedan fodra ikväll - där emellan kan jag rida hur mycket jag vill. NICE!

Red mina tre pojkar igår och alla skötte sig bra. Rupe och Killi var lite lata, men Billy var hur fin som helst! Honom har jag ju inte ridit på nästan en månad eftersom han var förkyld innan jag åkte hem. Men igår kunde vi utan problem göra perfekta övergångar galopp-skritt, skritt-galopp och han jobbade djupt och runt hela passet! Jag fick fortfarande rida för kung och fosterland hela tiden, men jag fick liksom belöning för det också! Han och Rupe får nog komma ut lite idag, lite lugn galopp på galoppbanan kanske (in my dreams...)?

Killi håller jag på att göra upp en plan för. Han har förlorat alldeles för mycket hull under de här två veckorna, och han har bitmärken över hela halsen från terroristerna på lösdriften. Chefen är ju inte här idag verkar det som, men jag ska fråga honom om jag får stalla in Killi i en box istället, för han ser ut som en stackars krake just nu... Nu på morgonen har jag halmat en av fölboxarna ordentligt och tänkte ställa in honom där efter att jag ridit så att han kan stå där inne och äta så mycket hö han bara orkar i ett par timmar innan jag släpper ut honom igen. Ska ge honom så mycket kraftfoder jag törs på väl utspridda givor också. Han har ju varit utan kraftfoder i två veckor nu, så jag vill inte ge honom för mycket på en gång...

Ja, nu ska jag ut och börja rida i alla fall!
I kväll ska jag nog försöka mig på någon slags årsresumé...
Även om det känns ganska dystert...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0