Zebror och hästlängtan

Jag drömde om Zebror i natt, och jag kan bara inte komma över hur vackra de var!
I drömmen skulle jag vakta eller hålla koll på en vild flock med Zebror, men eftersom dem
var vilda djur fick jag inte ta i dem eller närma mig dem - även om jag på något vis skulle visa
dem att jag inte var något hot.
Det slutade med att jag gick omkring och sjöng för dem, och tillslut kom dem fram till mig =)
De var rätt sträva i sin päls, men annars ungefär som hästar.
Och så fiiiina dem ÄR!



 


 

Det andra som slagit mig är: Jag har inte ridit på 3 månader.
Jag har inte ridit på tre månader!

Fram till i måndags hade jag inte sett eller rört vid en häst på fem veckor.
Men mamma tog med mig till Karlslunds ridskola, och det kändes faktiskt helt ok.
Planen är att ha det lite som motion att cykla till Karlslund varje dag, och bara vara lite med hästarna.
Jag vill verkligen rida, men jag vet inte hur man gör om man inte har egenhäst?
Att rida på ridskola för instruktör är uteslutet, jag kan oftast mer än instruktörerna och får därför
inte ut något av det - men kanske om man hade fått rida på ridskolehästarna på egen hand.
Kanske hjälpa dem med någon som är busig eller bråkig?

Jag har även kommit på mig själv med att kika lite på annonser...
Inte för att jag ska köpa någon häst, mer för att hålla koll på vad som finns där ute och vad man gör
när man är hästlös.
Hittade en heeelt otrolig ponny igår.
Hade det varit en ungponny, som jag alltså hade kunant rida och tävla, hade jag köpt den utan att
tveka - oavsett vad de begärde för den.
Det var en grov cob, irländare med ett sådant otroligt språng att man blev lycklig av att se den!
Hoppade i alla lägen med en så fulländad fram- och bakbensteknik att de var skrämmande.
En häst som hoppade så hade man kunnat begära oändligt mycket pengar för...

Ja, fin var han, men det är inte en sådan jag är ute efter tyvärr...
Och jag ska inte göra n¨ågot drastigt nu innan jag åker till Irland =)

Idag blir det nog att jag känner lite på staden Örebro, och åker till hästarna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0