Friday the 13th - Late?

Förra fredagen insåg jag inte att det hade varit den ökända fredagen förrän det var efteråt.
Man kan lugnt säga att jag fick igen tusen falt idag...



  • Det började med en helvetesnatt.
    Kunde inte sova, drömde massor så att jag tvärvaknade helt utmattad och grinig.
  • Insåg liiiite för sent att jag började en timma tidigare 'än vanligt' på jobbet - jävlar!
  • Bad har day, i kvadrat! Blev tillslut hård hästsvans med allt hår bakåt - min bästa panikfrisyr.
  • Jag hade dessutom, under helvetesnatten, fått en enmansinvasion från vårt kära grannland till
    min kind (a.k.a en finne).
  • Får liiite bråttom till jobbet.
    Hamnar på en smal vägen med morgontrafik och massa motionscyklister (NEJ vi har ingen cykelväg)
    och känner att jag börjar tappa tålamodet. När det det äntligen är omkörningsbart och inte
    cyklister över riktigt hela vägen blir jag lite för snabb på gasen
    (Nej, jag är ingen fart dåre, hehe... he...) och stressen av klockan gör att en liten skvätt adrenalin
    går ner genom benet till gaspedalen.
    Då går det ut en jävel mitt framför mig på vägen och börjar vinka på mig, och jag hinner accelerera
    ganska bra innan jag inser att det är Farbror Polisen.
    HELVETES JÄVLAR!
    Adrenalinet fullständigt spruta ut ur öronen på mig och jag kör gråtfärdig till sidan och skäms
    som aldrig förr eftersom jag trodde att jag skulle tvingas tacka mitt körkort bye bye.
    Det visade sig dock snart att jag inte körde så fort, det kändes bara som det eftersom jag kört i
    8km/h bakom cyklisterna så länge. Polisen ville bara att jag skulle blåsa och visa körkort och
    skrattade därför lite åt en helhysterisk Maja som halvskriker alla svar i falset och behöver tre
    försök innan jag lyckas få in tillräckligt med luft i lungorna för att kunna blåsa ett godkänt prov.
  • Kom till jobbet och var helt skakis och tryckte därför på fel knappat i kassan i ungefär en timme
    innan jag var på banan igen.
  • Och på den vägen har det varit hela dagen....

Behöver jag säga att jag är helt slut?
Eller att jag inte vill något hellre än att gå och lägga mig och börja om i morgon?

MEN, är det något jag har svårt för så är det att sova när det spöregnar och blåser.
OCH VAD TROR NI DET BÖRJADE GÖRA NU!?

Ok.
Nu är det måttade råget kokt.
Nuuu är jag sur på riktigt.
God Natt alla sköna bloggisar, hoppas er dag inte sugit lika hårt och att ni får sova riktigt
gott i natt.





So long
Flaggstång


Kommentarer
Lisa

You should get it!

Smörgåsen hamnar alltid med smöret neråt, och katten landar alltid på fötterna ;)

2010-08-20 @ 23:00:09
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0