Kanske fånigt att säga...

...men jag har aldrig vart stolt ♥


Näst sista 110

Dagens resultat:
100 - 8 fel, lite nonchalant häst som ändå hoppade väl
110 - 4 fel, fullständing outstanding häst men en ryttare som klamrar sig fast för glatta liver och sätter henne i skiten totalt i kombinationen. Förutom det var det halleluja-kör i öronen hela banan!

100 bestod av 9 hinder, 10 språng. På två linjer gick de flesta på 9 språng, en del på 10 - jag o Nellisan fick det lite trångt på 8, haha! Jag måste börja rida lite mer mellan hindren och inte bara gasa ;)
110 bestod av 10 hinder 11 språng, lång bana med mycket att titta på. Nelly hade rivit ganska kraftigt två gånger på framhoppningen jag jag vart lite sur på henne, kände att hon knappt försökte. Det var riktigt varmt och många hästar var skummiga av svett, fler i publiken satt i bikini ;)
Tänkte bara gå in och hoppa 1 + 2 då de bara var 100 höga, men så när vi väl kom igång hoppade hon helt sjukt bra! Jag tappade tyglarna FYRA gånger eftersom jag inte var beredd på hennes språng, men hon verkade inte ta skada och fokuserade verklingen utan att bli störd av vad piloten höll på med. Fiiiina häst!

Intressant är att vi hade tredje snabbaste tiden av 28 i 100, och sjunde snabbaste tiden av 40 i 110, och på förra tävlingen var vi 10 sekunder snabbare än enda nollan i 100... Det kanske bor en liten speed-häst i Nellisan ändå ;)

Det kom förresten fram två personer, en efter var klass, och sa att min häst hade jättetrevlig/snajsig (blandning mellan snygg och najs?) bakbensteknik - kul!

Jag är rätt säker på att jag träffade Linnéa också, men jag var alldeles för inne i min egen värld för att komma på det i tid, haha! Tur att vi säkerligen kommer ses mer ;)

Nu är det en veckas välförtjänt vila som gäller..!


Kommentarer
Malin & Keyson

Kul att de går bra!! :D



Sv: haha.. Glad överraskning med hela 21 grader!! Galet skönt :) Vi va tack o lov en på varje häst idag så klarade mig rätt bra, kan faktiskt tänka mig att flytta några mil söder ut nu!:)

2012-05-01 @ 17:38:30
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Emelie

Woho vad härligt!! :D

2012-05-01 @ 22:10:59
URL: http://semlur.blogg.se/
linnea

haha man märkte rätt tydligt att du inte kände igen mig ;d

2012-05-02 @ 14:02:44
URL: http://lbergh.blogg.se/
Cristina

Hej! är du intresserad av att träna terräng för johan lundin i morrn på lyngåkra? Vet du någon som skulle vilja det?

Försöker få ihop en grupp på 5-6 st.



Jag går på plönninge förresten, var med på en av dina föreläsningar du hade! Du var riktigt bra :)

2012-05-02 @ 20:23:29
Maja

Till Christina

Hej!

Du får jättegärna skriva till min mail ([email protected]), för i morgon är jag i England - men jag är jättejättejätteintresserad av att vara med de kommande veckorna!

=)

2012-05-02 @ 21:43:57
URL: http://majagoesirish.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0