Saker som gör idag till en alldeles ypperligt bra dag

  1. Jag tog äntligen tummen ur och beställde ett par nya stövlar!

    Egentligen ville jag ju ha ett par läderstövlar denna gången, men eftersom jag inte har råd med de jag vill ha, och eftersom Skara's erbjudade är för gott för att motstå så fick det bli ett par Tretorn till, men denna gången Falsterbo. Jag gillar stöveln och även om färgkombon inte passar mig super så blir det nog bra! Gillar framförallt lådan de levereras i, haha!


  2. Jag fick just reda på att min B-uppsats är godkänd!
    Tack mina fina läsare för hjälpen! Jag lovade ju att sammanställa resultatet för er här på bloggen, så det får jag ta o göra någon dag =) Nu är det sommar PÅ RIKTIGT!


  3. Ridpasset med Bella nu på morgonen var.... Epic!
    Vi hade goguen på eftersom hon gillar den. Anledningen till att hon gillar den misstänker jag är för att allt blir väldigt stilla med den på, speciellt i kombination med det raka bettet med fasta ringar som vi rider med nu. Hon är lite klurig eftersom hon själv är orolig i munnen och fipplar nästan hela tiden, men samtidigt trivs hon bäst om allt är heeeeelt stilla. Dressyrsadeln åkte på idag också (vi lånar hennes pojkväns!) och jesus va fint vi kom till arbete! VI HAR GALOPPERAT mina vänner! Skritten var kanon från början, även om hon blir lite djup i formen + lite kort i steget än så länge, men jag är lugn då schwunget kommer komma allt eftersom. Traven var överaskande bra idag direkt från början, inget spring utan bara bra takt och fint stöd! Vi red mycket serpentiner och sidvärtsrörelser, och tillslut kom vi fram till övningen som gjorde galopparbetet möjligt:

    Rosa = Trav
    Blå = Galopp
    Först gjorde vi bara den till vänster, alltså vända upp på medellinjen och flytta ut för innerskänkeln, och när hon tar det sista steget in under sig med inner bak ber jag henne att fatta. Jesus kristus och Maria vilken fattning jag fick då! Varje gång blev den perfekt!!! Hon fattade verkligen bärande på inner bak och fick där igenom alla förutsättningar för en välbalanserad galopp resten av långsidan, fiiiint som snuuuus var det! Sen när hon gjort det ett par gånger i båda varven provade vi på att lägga en liten volt på kortsidan för att 'checka av', sen fattade jag i hörnet eftersom jag även där har bättre koll på just inner bak. Här blev det ett par superfattningar och ett par lite sämre, men man kan ju inte få 100% varje gång!
    Åh jag är så glad! Detta är första gången jag verkligen fått känna hennes galopp, den trevliga galopp jag tidigare bara sett på lina. LIFE IS GOOD!!


    Bella och hennes boyfriend i hagen (han är på semester ett par veckor nu).



Kommentarer
Malin

Sv: Jag har aldrig haft någon häst i mer än 1 år, undantag Penny som jag hade i 1 & ½ år.. Men eftersom jag har haft många gröna hästar har jag aldrig riktigt kommit längre, fastnar alltid på samma ställe. Jag vill hellre ha något stabilt nu, någon som jag kan ha i i en längre tid och utvecklas med. Men som sagt, känns hopplöst..

2012-06-26 @ 22:03:05
URL: http://mullesdrommar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0