GOD I LOVE YOU GUYS ♥

♥ ♥ ♥ NI ÄR BARA BÄÄÄÄÄÄST ♥ ♥ ♥

Nu har jag alla enkäter,
och det roliga kan böööööööörjaaaa!
=D





Vi börjar väl med första moroten?


Jättekul att så många tog sig tid att vara med, jag önskar jag kunde ge er alla ett par boots! Men, nu har jag ju bara ett par, så självklart fick den klassiska hatten med lappar avgöra - och vinnaren är:
KAROLINE

Grattis!
Skicka din adress till mig, [email protected],
så kommer bootsen snart på posten!


Här kommer också filmsnuttarna från hoppningen i måndags.
Hindret är 115 sista språnget, men det ser ut som knappt 90 tycker jag. Nelly är en mästare på att kliva, haha! Jag höll avståndet till 5½ emellan, som det ska vara men som är lite trångt för Nelly. Min tanke var att hon skulle behöva hoppa upp lite mer då, men istället tog det bara bort kraft och hon kliv-hoppar istället.
Aja, vi får träna på det där!





I em kommer morot 2!!


Kommentarer
Karoline

Tjo hooo! Vad glad jag blev över vinsten, tack :)

2012-05-16 @ 10:56:19
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Malin

Av nyfikenhet bara, hur menar du med att "det ska vara" 5,1/2 mellan hindren? Det brukar jag bara ha när jag rider den här övningen:



http://hasthoppning.ifokus.se/articles/4d7149c1b9cb46224405e057-en-klassisk-hoppovning



Kommer jag in i galopp har jag alltid längre (fast jag gillar också att fläska iväg mina hästar). Men kul med olika övningar!

2012-05-16 @ 12:10:17
Maja

Till Malin

Hej!

Det är en version av fem-och-en-halvan jag hoppar där, men jag har tagit bort bommen framför och kommer i galopp.

Eftersom planen egentligen var att hoppa en lite högre och längre oxer under det här hopp-passet, så ville jag inte komma in i trav eftersom Nelly tappar så mkt 'impulsion' och är inte tillräckligt kvick eller laddad för att få en bra galoppsprång fram till oxern då. Ändå ville jag inte länga eftersom jag dels ville se hur hon gjorde om det blev lite trångt, och dels ville se om det fick henne att hoppa upp lite bättre(vilket det alltså inte fick).

Kom på att vi faktiskt längde ½m innan sista språnget och då hoppade hon ju lite bättre.

Nästa gång ska jag hålla avstånden normala och istället lägga in fler hinder på linjen ;)

2012-05-16 @ 12:37:57
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Tova & Lina - Vinn ett par ridbyxor ♥

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna i valfri färg! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html



Kram!

2012-05-16 @ 18:29:42
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0