Det här med T R Ä N S

Jag har kommit på att jag verkligen aldrig brytt mig om vilken modell eller märke på träns jag använder, eller ens färg för den delen. Mitt favoritträns till min förra häst var det kända ÖB-tränset (som jag förövrigt köpte för fullpris -249:- haha- innan alla blev maniska när de reades ut för en handfull mynt). Det andra tränset jag har är ett Pullarträns från Hööks... Som jag köpte på rea, haha! Och det träns jag använder till Nelly förutom detta pullarträns är ett hopplock med remontnosgrimma som jag köpte för 50 spänn någonstans. Det enda faktiskt fina jag har i tränsväg är ett swarovskipannband med stora stenar, som jag köpte hyffsat billigt på Scandinavium för tre år sedan.

Haha, jag kan inte låta bli att skratta!
Dels eftersom min familj tycker att jag är en sådan märkesfreak, och
Dels för att allt blivit så märkeshysteriskt de senaste åren att det känns som om alla köper sig en i alla fall ett fint, dyrt kvalitetsträns - alla utom jag. Jag vet inte ens vilka träns som är moderna just nu, mer än att det fortfarande är rätt hett med lack. Men märken har jag ingen koll på alls, Dyón är ju en klassiker, men sen då? X)

Jag finner det också lite roande att jag som älskar fina, dyra, exklusiva saker, har totalt missat att det på tränsavdelningen..! Jag har aldrig ens suktat efter ett fint träns!
Det är verkligen inget fel med det här egentligen, det var bara en extremt ytlig insikt jag fick och som fascinerar mig lite, får mig att känna mig objektiv i några sekunder...!


De här tankarna kommer utav att jag vill ha ett snyggt Aachenträns till Nelly, eftersom jag vill varva remonten med det, eftersom jag vill ha ett fantastiskt snyggt träns när vi tävlar i både dressyr och hoppning, eftersom vi inte behöver bara en snygg utan framförallt en bekväm nosgrimma då Nelly inte trivs alls med ÖB-tränset och eftersom jag nu vid 21års ålder har förstått tjusningen med fiiina träns!
Har hittat ett på Horsefarm som jag tror Nelly hade varit så himla fin i!!
Det är ju till Horsefarm jag tänker åka o prova ut en dressyrsadel, så om sadeln håller sig under en maxgräns jag satt så ska jag köpa tränset också! Jag vet inte vad det kostar, och jag var ganska säker på att det var ett från Shockemöhle, men jag kan inte hitta det på nätet någonstans...?
Det är en ovanligt ljus brun färg, med fodrad nosgrimma + pannband i nästan beige färg, samt sömmar i samma beiga färg och stora swarovskikristaller på bannbandet. Nosgrimman är ganska smal för att vara fodrad. Fantastiskt fint, helt enkelt.
And I want it. I want it bad!


Men, det finns ju att risk att det är borta när jag har möjlighet (läs: tillräckligt med pengar) att köpa det, och då har jag hittat tre andra träns hos Schockemöhle som jag gillar (även om de inte ens är i närheten av det ljuuusa). Har kommit fram till att jag inte vill ha så mycket krimskrams - ett fint pannband, that's it. I övrigt ska det vara stilrent, inga mönstersöm, inget lack, inget sådant. Och det viktigaste av allt är kvalitén på lädret, det ska vara en investering - ett träns jag kan ha för alltiiiiid!



Schockemöhle Miami


Schockemöhle Stockholm S


Schockemöhle London P


Världens längst inlägg om något kanske helt ointressant, men nu vet ni lite hur jag tänker, haha!


Kommentarer
Malin & Keyson

Haha, ja känner lite samma! De 2 tränsen jag har just nu har sammanlagt kostat 300 kr och ja tycker ändå att dom är snygga, men stilrena! Gillar ditt pannband skarpt! :D Ett sånt ska ja försöka få tag i på GBG HS hade jag tänkt! :)

2012-01-20 @ 08:00:50
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Hanna

Mina bästa träns + kandar köpte jag på ekohallen! 300 stycket! Jag är svag för pullback nosgrimmor, om du tänker skaffa ett dressyrträns rekommenderar jag det ;) sen helt klart när nosgrimman grån på utsidan om nackstycket <3 snyggt å borde ju vara skönare för hästen, ingen päls i kläm :)

2012-01-20 @ 22:05:09
URL: http://hannahou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0