Tävling Laholm 11 april

Först var jag lite besviken,
sen var jag lite sur - haha,
nu är jag rätt nöjd ändå ;)


Nelly var awesome på framridning/framhoppning, om än lite otaggad. Hon var väldigt cool men gjorde ändå allt jag bad om och hoppade verkligen super! Faktum är att även om hon hoppade några riktigt stora språng så sköt hon mig inte ur sedaln/satte mig ur balans en endaste gång på hela dagen, vilket känns jättebra!
Men så gick vi in på banan, och det kändes som om Nelly blev besviken på att vi skulle rida inomhus... Hon liksom tappade lite av den powern jag ändå lyckats locka fram ute.
Vi hade bra fart, bra flyt (vilket var svårt eftersom banan bara bestod av olika linjer fram och tillbaka, och med det en del snäva svängar), bra balans men ändå fick vi ihop hela tre nedslag!
Vi har aldrig gått runt en bana med mer än 4 fel tidigare...
Det var såklert lite tråkigt, och känslan efteråt var inte så bra....
Men så fick jag direkt ut och hoppade en oxer på 110 på framhoppningen, och hon hoppade riktigt spektakulärt så att de närmsta drog efter andan och en kom fram och sa att det var ett imponerade språng, haha - så då var hon förlåten ;)

Nu när jag sett filmen ett par gånger blir jag också allt mer nöjd.
Det är första gången vi provar på en lite mer aktiv/aggressiv ridstil, och då hänger helt enkelt inte bakbenen med hela tiden eftersom hon vecklar ut dem bakåt istället för uppåt på såhär låga höjder.
Sista rivningen är ett undantag, där lägger jag henne bara skitdåligt helt enkelt.



Det jag bestämt nu är att det i alla fall inte blir någon mer inomhus nu, hon behöver komma ut och få använda sin stora kropp och galopp. Det jag INTE bestämt är när detta ska göras...
Antingen
åker vi till Kungsbacka nästa onsdag och så får hon 3 veckors vila efter det,
eller så
tar vi tre vekors vila nu och ger oss ut igen senare i maj....

I just don't know what's best yet!



Kommentarer
Lisa

Jag gillar också nya stilen. Bra!

2012-04-11 @ 21:07:34
URL: http://www.lisasfanclub.se
Emelie Nordström-

fin bild :)

2012-04-11 @ 21:34:39
URL: http://emeelien.blogg.se/
linnea

Du ska inte till Falkenberg första helgen i maj då? :)

2012-04-12 @ 15:18:40
URL: http://lbergh.blogg.se/
Malin & Keyson

Hur gick de till när du åkte utomlands & jobbade? :) Är ev inne på att åka till Tyskland & jobba i höst/vinter, har praktik i 6 veckor! De jag är mest rädd för är hur man klarar av att prata engelska, har noll koll på alla ord inom ridning osv. Hur gjorde du? :O

2012-04-12 @ 21:22:57
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Erika

Fin runda ändå! Hon ser lite oengagerad ut, kanske typiskt unghäst:). Men det där ridhuset måste ju i storlek nästan räknas som en utebana! Wow vilket stort och luftigt, fint!!

2012-04-13 @ 13:23:03
Lina

Jag tycker det var en mycket bra runda, mkt mer engagerad häst och bättre flyt än tidigare. Nedslagen tror jag beror på hennes orutin och att hon ännu inte har full kroppskontroll. Tar lite tid för hästarna att vänja sig vid att hoppa i ett högre tempo, tycker inte att du behöver vara orolig. På vissa hinder lyfter du henne lite över hindren och är snabb med överlivet men annars fint.

2012-04-13 @ 18:33:22
URL: http://faxlin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0