Nellys theme-song

Just nu känns det som om denna låt går på repeat i min häst huvud:

Hon är liksom, ja... bom-sicka-bom, tjolahopp tjolahej ;)
Hon tar allt med en klackspark och verkar vara ganska generellt lycklig. Vårkänslor kanske? Idag till exempel trodde jag att hon kanske skulle vara lite trött efter tre dagars tuffare träning och gårdagens megahopp, men hon var riktigt pigg och glad och följde glatt med mig in från hagen (ibland vägrar hon gå eller försöker springa iväg när jag ska hämta henne - skitunge!).  Idag försökte vi i alla fall vrida ur den sista energin så att hon förtjänar sin vila i morgon så vi cantrade ;)
Intervaller galopp, skritt. Det gick bra, hon blev flåsig men inte svettig eller med rusande puls. Först blev jag lite förbryllad över hennes flås, men antagligen är det bara så att hon flåsar så för att hon är bra på att kyla ner sig så att hon inte svettas...
Orken var det inget fel på i alla fall!

Jag har blivit erbjuden att få rida henne med pulsmätare,
och det ska verkligen bli grymt intressant!

På så vis kan jag på ett enkelt sätt få reda på hennes maxpuls, och även få veta när hon når upp till sin mjölksyra tröskel för att på så vis kunna höja denna.
Backträning i skritt kommer antagligen vara det mest effektiva sättet för Nelly, men det ska fastställas när jag lyckas tajma in att rida med pulsmätaren ;)



I morgon ska vi faktiskt till veterinären en sväng,
bara för att checka upp lite.
Vi ska röntga lite, mäta, väga o så ;)


Kommentarer
Malin & Keyson

haha, såå skön!! :D



Läs kommentaren i de här inlägget, visst är jag en elak människa som håller på med hästar & vill få bort en hund som riskerar mitt + hästens liv?



http://mullesdrommar.blogg.se/2012/april/nu-maste-det-har-fa-ett-slut.html

2012-04-24 @ 22:13:41
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0