Lite bilder i kronologisk ordning från dagens ute(sk)ritt













Mysigt värre, klockan 08 i morse, perfekt vårväder.
Nelly kändes lite morgontrött först, men mot slutet var hon superpigg. Hon fick galoppa ca 100m, och jäklar vad hon tog i! Förutom den mini-spurten så var det endast skritt i 75 minuter som gällde.
Nu vid insläppet vid halv sju var vi dessutom ute och Powerwalkade i 35 minuter.

Jag funderar mycket kring vad vi ska göra härnäst.
Träning till helgen såklart, men efter det...
En del av mig känner att det är dags för lite vila för Nelly (hon är brunstig - vilket tar mycket energi för henne, vi har varit ute och åkte jättemycket senaste tiden känns det som, hon har inte vilat sedan december osv) medan en annan del av min känner att vi ska köra järnet fram tills Badminton då hon ändå får vila. Jag vet inte riktigt... Det som det lutar åt nu är att vi tar det liiite lugnt nu i två veckor, men startar 100+110 i Falkenberg sen strax innan vi drar till badminton, som en sista slutkläm innan vilan liksom. Och sen när jag kommer hem från England lär jag vara så fälttävlansfrälst att det är där fokuset kommer ligga efteråt, haha!

Funderar på att boka tid för henne hos veterinären också och göra en liten check om hon ändå ska vila...
Så är det bara att tuta och köra sen! =D


Kommentarer
Malin & Keyson

Sv: Hur gammal va du när du åkte dit och hade praktik? :) Väljer mellan Tyskland och England, är dock inte vidare instatt i hur stor skillnaden är mellan hästhållningen, ridningen osv! Vill åka i år, men de känns lite klent att åka som 17år, de känns inte riktigt som att folk tar en seriöst.. Så kanske ändå ska leta efter något i Sverige i år & sen använda den 7 veckors praktik som ligger i 3an och fara utomlands! Vore dessutom kul att kunna ta med hästen, så kanske behöver lite mer tid för att spara & planera + rida ihop oss ;)



En sån där ordbok lät ju inte helt fel!!

2012-04-12 @ 22:47:42
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Carro

Vad fint det ser ut!! :)

2012-04-12 @ 23:52:10
URL: http://4seasons4change.blogspot.com
Malin

Åååh vad härligt det ser ut! Superfina vägar ju! :')

2012-04-13 @ 21:03:16
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0