Decisions, decisions...



Det var Linnéa som fick mig att börja fundera på att starta vid Forf's Majtävling i alla fall...
Egentligen var jag ju inte tänkt att göra något mer innan jag åker till Badminton, men det är faktiskt ganska många veckor det handlar om i så fall, så det håller inte riktigt ;)
De har bara en 100, så det får bli 100+110, och sen kanske jag inte hoppar hela 110, vi får se!

Jag tänker lite såhär just nu: Vad hade vi gjort om vi var kvar på Irland?
Jo, vi hade ridit massor av terrängtävlingar, och antagligen ridit 110 vid varenda hopptävling utan att oroa oss över hur det går eller vad andra säger. Här hemma kan man inte rida någon terräng innan man tränat massor utan att folk tycker att man vårdslöst pressar sin häst, och hoppa en bana utan att den är spotless är fy skam - men eftersom vi är Irish by heart så kommer vi tuta och köra vårt eget race och ha så roligt vi bara kan!
Om det var något jag lärde mig på Irland så var det att:
'For the craic' is the best reason for doing anyting!



De här tävlingen är 1:a Maj, och sen drar vi ju till Badminton den 3:a, så det blir lite slutspurt innan hon får en veckas vila. Efter Badminton kommer jag nog som sagt bara ha siktet inställt på fälttävlan, så då känns det bra att ha ridit en 110 till innan dess ;)

Tjolahopp tjolahej!
Ska försöka övertala mamma att fota träningen ikväll också! =)


Kommentarer
Linn Skjetne

Egentligen borde han inte vila alls eftersom han blir knäpp men jag tvingar dit en vilodag, ibland två om han gått hårt. :) Han mår bäst av att ridas varje dag så när han blir äldre får jag göra det.

2012-04-14 @ 12:53:07
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Malin & Keyson

Sv: Häftigt! :D Förut tyckte jag bara de va synd om hästarna, men sen lär man sig att de finns duktiga ryttare i den grenen med :) Kändes bra att sälja Penny till den tjejen, kondisen hade hon redan när jag sålde i höstas, så de här va så himla kul för mig & henne! Så stolt över dem båda :)



Keyson är också SUPER DUPER gosig!! Så himla mysigt :D

2012-04-14 @ 21:37:06
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0