Ombytta roller

Nelly är inte riktigt nöjd.
Hon är brunstig, kinkig och väldigt ombytlig. Detta i kombination med att hon kännts matt har lett till att hon helt enkelt får vila. Hon lär ju säga till när hon vill bli riden igen, om jag känner henne rätt. Just nu är hon i alla fall väldigt tydlig med att hon vill vara i fred. Förut när jag skulle se om hon blivit biten av fler skumma flugor under magen blev hon blixtförbannad o högg efter mig, det har hon aldrig gjort förut. Jag har märkt att hon blivit lite öm i huden där flugorna sugit blod, men hon verkligen högg! Jag stod vid virveln vid bakbenet o hon nådde mig nästan (flexa!)..!

Så ja, hon får vila/promeners tills hon blivit som folk igen.

Jag å andra sidan var på gymmet för första gången idag! Jag har fått rundvisning och provat på alla maskiner som killen tyckte att jag skulle jobba med. Vi har lagt upp en plan, så nu är det bara att börja! Mitt första pass får nog bli på fredag efter jag skrivit tentan ;)

Ombytta roller alltså → Jag tränar, Nellt vilar.

Till nästa vecka får hon dock vara på banan igen! Dressyr-Danne (chefstränare på hovstallet) kommer till de södra delarna av landet o Nelly ska visas upp! På tisdag o onsdag blir det träning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0