Stora hagen

Nu har jag varit och haft morgonfodring o utsläpp.
När jag åkte till stallet vid 06.55 var det en hel grad ute. EN!
Uuuuh, det var långkalsonger och raggsockor och nya vinterjakan på, alla hästarna fick täcke på sig och det var frost i gräset. Det som är bra med att det varit frost är att man då kaaanske slipper älglössen i skogen - men de blir ju kvickt avlösta av älgjakten, så det spelar inte så stor roll när det kommer till kritan.

Nelly går tillsammans med friesern Nykle i "Stora hagen", den kallas så eftersom den helt enkelt är jättestor! Det är bland det bästa med att stå i just mitt stall med en unghäst som Nelly - det är stora hagar och hästarna får vara ute lääänge!

Jag står i en hörnet, Nelly är nästan ända uppe i andra hörnet, sen går hagen ungefär dubbelt så långt åt vänster som man ser på den här bilden. DUBBELT alltså! N & N utnyttjar sin stora yta och brukat ta race-galopper med jämna mellanrum under dagarna, haha!


Kommentarer
erika

ååh vad härlig blogg du har Maja :D

2011-10-09 @ 10:22:51
URL: http://majimka.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0