Min bästa Prince Glitter

Åååh vad han är bra min Rupert!
Jag är helt hög på extas efter dagens hoppning!

Chefen skulle ha hoppträning med Katha och jättehästen (nästan 1.80) som hon rider, och tyckte att jag och Rupert kunde hoppa lite också då han verkar vara på topp nu.
Detta var tredje gången på raken som vi hoppar och han känns som en GUD!
Vi hoppade några linjer och avlutade med en bana där alla hindrena låg på 1,10, och han hoppade verkligen suveränt! Jag la honom perfekt på alla hinder och han bara flög över..!
Det känns som om både han och jag fokuserar bättre när det är en bana vi ska hoppa, och framförallt som nu när vi börjat höja upp lite. Chefen var helnöjd och menade att Rupert bara blir bättre och bättre för varje gång. Jäklar vilket språng han har, sa han, och jag kan bara hålla med!

Enda negativa som jag kan känna är att jag blir lite snabb med överlivet ibland, det är liksom en grej min kropp har fått för sig när oxrarna blir bredare och då Rupert är så pass liten... Men chefen sa att det antagligen känns lustigare än vad det ser ut, och så länge Rupe är nöjd så behöver jag inte ändra. Det kan jag ju hålla med i..!

Nu är lunchen snart slut, ut till jobbet igen!


Kommentarer
Lisa

Hörru, du kanske skulle skriva ett inlägg om hur det går till när man köper och importerar häst från Irland?

2011-05-25 @ 16:11:43
URL: http://www.lisasfanclub.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0