Massa jobb, och härliga Nelly!

Till helgen annordnas årets första fälttävlan här på gården. Vår anläggnings första fälttävlan för året alltså. Alla yr omkring hela dagarna och det är massor att göra och förbereda! Inte minst för oss stall-slavar, haha!
Idag har vi:
  • Målat lite fler bommar (har ca 6 hela hinder kvar) och de blir verkligen fina!
  • Kapat träd i 'djungeln', ungefär 1 miljard träd faktiskt. Kände mig som en riktigt skövlare! Men jisses vilka fina häckar det blir på terränghindrena ;P
  • Målat terränghinder
Allt börjar ta form nu och det ska bli så spännande till helgen!
Jag ska egentligen vara ledig, men det här kommer jag nog inte undan..!
Med lite otur kommer jag få skriva åt en av dressyrdomarna, är faktiskt lite rädd för det om jag ska vara ärlig. För det första skriver jag inte sådär supersnyggt, för det andra så mummlar dressyrdommarna här en del och för det tredje finns det en del rid-ord som jag inte har 100% koll på hur man stavar! Jaja, det löser sig...

♦ ◊ ♦

Nelly är megabrunstig igen!
Det var lugn och ro i lite mer än 2 veckor, och nu är hon spritt språngande galen igen. Eller nja, galen är hon inte, inte mer än vanligt i alla fall, men oj så kär! Den lycklige är en rödhårig Irländare av cob-typ som heter Rua (som betyder 'röd' på Irländska!). När jag skulle leda Nelly förbi hans box idag satte de panna-mot-panna och pratade lågt med varandra (med sådana mummlande huhuhu-ljud hästar gör), så himla söta!
Som tur är (eller?) så går de i hagarna bredvid varandra och kan i alla fall låtsas att de betar ihop.

Dagens ridpass bestod av en urmysig uteritt i regnet.
Allt var så grönt och skönt och milt att det bara var mysigt att det regnade. Vi galopperade en del och Nelly fick faktiskt riktigt med fart idag, med kärlek o hormoner som bränsle skulle jag tro ;)
Det fantastiska med dagens uteritt var dock följande: Hon gick på tygeln hela rundan! Hon var liksom bekväm med att jobba, och det blev en helt annan harmoni i ridningen. Fjäderlätt höll jag stöder i tyglarna och hon tog det direkt! Fina fina Nelly!!!


Kommentarer
Mamma

<3 <3 <3

Ni är bäst!

2011-05-11 @ 11:18:18
Erika

Duktig Nelly:). Det ser så grönt och härligt ut!

2011-05-11 @ 12:45:50
Klara

haha så spännande!
satt å googlade micklem tränsen för funderar på att köpa ett då min chef känner Mr Micklem himself.. Och så hittade ja din blogg.
Jag är på Irland nu, igen. Var i Galway 6 månader och jobbade i jakt/xc stall, och nu är jag i Drogheda :)

2013-07-18 @ 20:03:45
URL: http://klaru.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0