Casanova

Bara för att vi har världens finaste hingst här på gården ♥

Han slår Totilas i söthet i alla fall! Foto: Katya Ryjoukhina

Det hela började när vi över jul lånade tre mini-shettisar för att ha i tomtens stall och som barnen fick titta på. Jag blev såklart störtförälskad och försökte allt vad jag kunde att övertala Chefen till att behålla dom. Han tvärvägrade som vanligt, men kom efter några månader på att det kanske skulle vara bra att låna en teaser (liten hingst som kan få stona i brunst, men som inte kan göra någon 'skada' pga sin storlek) då alla 6 avelsstona ska betäckas i vår. Sagt och gjort så åkte han till en av sina bekanta och hämtade hem ' Bobby'. "Bobby my as", sa jag och bestämde direkt att han skulle döpas om till Casanova. Chefen gillade det och nu är det officiellt. Ballt!
Casanova har ingen aning om att han är 75cm i mankhöjd utan lägger ofantlig energi på att förföra stona och visa valackerna vem det är som har byxorna här på gården ;)

Han är en speciellt liten herre som skriker hela dagarna, stegrar sig hela tiden när man leder honom och älskar att skrämma ridskoleponnyerna. Han är den som tar längst tid för Hovslagaren, och då har han inte ens skor! Han tycker om att bli ompysslad och borstad, men när han helt plötsligt har 'fått nog' är han kvick som en iller med att vända sig om och sparka dig på smalbenen..! Alla tycker att han är jättebesvärlig, men Chefen är helt kär, haha! Så pass att han i veckan kom med nyheten att han köpt honom! Jag tror att det helt enkelt är en mans-grej. Chefen kan liksom inte gå förbi Casanovas box utan att ruffsa om pannluggen på honom och säga att han är "The man", haha..!

Jag avgudar honom såklart, och det är jag som står för 99% av hanteringen av honom. Alla andra tycker att han är jobbig, men jag tycker bara att han är så himla kool! Han börjar bli lite präglad på mig också, så pass att han låter mig pussa honom på 'kinden' när vi har borst-stund och när jag ropar på honom i hagen så kommer han i vild galopp. Fina Casanova






Kommentarer
Lisa

Smälter lite här va..!

2011-05-13 @ 08:27:44
URL: http://billyochivan.blogg.se/
elin wendel

Men du majsis, har du inte sett vad jag har köpt för ponny? ;D hihi!

2011-05-13 @ 15:28:05
Emelie nordström

Sv; man får försöka iaf :) var uppe en liten vända igår utan vidare framgång haha

2011-05-13 @ 20:53:05
URL: http://emeelien.blogg.se/
Linda

Vilken sötnos!

2011-05-25 @ 19:01:58
URL: http://lindabj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0