Tänk att man skulle behöva åka ända hem till Sverige

för att kunna ladda upp senaste tävlings-fimlen med Rupert ;)


Här är en bild som jag fick av klubben jag ridit för på tävlingarna på Irland.
Den är av dålig kvalité då jag tagit denna bild med kameran på ett faktiskt kort.


Detta förklarar även banans svårighet som jag beklagat mig så mycket över, hehe.
Tävlingen var av nationell standard, där av svårigheterna även i vår låga klass.

Som ni kanske kommer kunna se på filmen (och höra om ni skruvar upp volymen rätt mycket), är att jag varvar mellan att skratta och säga "Whoooh Rupert! Whooo!". Istället för att rida som jag ville = Bra tryck i galoppen genom svängarna så att jag kan vända upp mot hindret och där efter sitta still och vänta in det, så blir det helt tvärt om. Jag utnyttjar svängarna för att få tillbaka kontrolen och så fort jag vänder upp mot ett hinder suger han tag och bara drar. Jaja, vi klarade alla svårigheter utan en, så jag är ju som jag nämnt tidigare nöjd. Jag är dock övertygad om att han hade hoppat bättre och felfritt om hindrena varit iaf 1.10. Han skärper sig mer då, och framförallt: drar inte ;P
Men ja, här är i alla fall filmen,
90-100cm Horseware RDS-Qualifier WildCard Competition:



Kommentarer
Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-19 @ 02:28:52
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0